به گزارش پارس به نقل از مهر: بانک مرکزی با اعلام تغییر شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در تیرماه سال جاری، نرخ تورم این ماه را ۳۷.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز ۴۴ درصد اعلام کرد.

نرخ تورم تیرماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن ۱.۴ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین نرخ تورم ۴ ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۳.۳ درصد بوده است.

در گزارش بانک مرکزی، وضعیت قیمت ها در ۱۲ شاخص اصلی مورد بررسی از خوراکی ها و آشامیدنی ها تا حمل و نقل، مسکن و تحصیل و پوشاک نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد. در بین موارد بررسی شده، دخانیات با ۹۵.۴ درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه ها با ۸۲.۱ درصد و کالاها و خدمات متفرقه نیز با ۶۹.۱ درصد؛ بیشترین میزان افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.

شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در تیرماه ۹۲ در تمام استان های کشور با افزایش همراه بود. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان البرز معادل ۲.۹ درصد و کمترین آن مربوط به استان های اصفهان و قزوین، هر یک معادل ۰.۴ درصد بود. شاخص مذکور در استان تهران معادل ۲.۱ درصد افزایش داشته است.