به گزارش پارس ، کوروش پرند به ایسنا، گفت: امروز بحث ایجاد اشتغال پایدار یکی از موضوعات بسیار مهم در کشورهای مختلف دنیاست و مهارت آموزی از جمله شاخصهای تاثیر گذار در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری به شمار می رود.

وی افزود: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ که در آن به توانایی در تولید علم و فناوری و سهم برتر منابع انسانی در تولید ملی اشاره شده است یکی از راهکارهای موثر، آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای است که سهم مؤثر و بسزایی در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در بازار کار و جامعه دارد.

پرند درباره نامگذاری سال ۲۰۱۳ به عنوان سال آموزش برای همه، جوانان و مهارتها از سوی یونسکو اشاره کرد و گفت: این نامگذاری حاکی از آن است که مقوله آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای یک بحث جدی در دنیاست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از صدور گواهینامه های بین المللی برای متقاضیان کار در خارج کشور خبر داد و درباره اجرای طرح کارورزی در کشور گفت: با اجرای این طرح زمینه ایجاد اشتغال موقت برای کارجویان دانشگاهی فراهم می شود.

وی همچنین از تأسیس ۲۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در کشورهای تاجیکستان، آذربایجان، مالزی و عراق خبر داد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تجارب خوبی در زمینه توسعه مشاغل خانگی و آموزش مهارت برای روستاییان برخوردار است و می تواند این تجربه ها را در اختیار کشورهای مختلف قرار بدهد.

پرند در پایان برپایی گذرهای مهارتی، ایستگاه های سیار آموزشی، نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی در سراسر کشور را از جمله اقدامات صورت گرفته در هفته مهارت نام برد.