به گزارش پارس به نقل از ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تعداد نمایندگی های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و خارجی با افت حدودا ۳ درصدی از دو هزار و ۸۸ نمایندگی در سال ۱۳۹۰ به دو هزار و ۲۶ نمایندگی در سال ۱۳۹۱ کاهش یافته است.

این در حالی است که در حدود ۱۰ سال اخیر تعداد نمایندگی های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروها همواره روندی صعودی داشته است به گونه ای که این تعداد از ۹۳۷ نمایندگی در سال ۱۳۸۰ به ۲ هزار و ۳۱۵ نمایندگی در سال ۱۳۸۹ افزایش یافته بود تا این که در دو سال اخیر این روند نزولی شد به گونه ای که در سال ۱۳۹۰ این تعداد به دو هزار و ۸۸ و در سال ۱۳۹۱ این تعداد به دو هزار و ۲۶ نمایندگی کاهش یافت.

در این زمینه مدیر مهندسی و بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اظهار کرده بود که دلیل نزولی شدن تعداد نمایندگی ها، کاهش فروش خودرو در کشور و به دنبال آن کاهش سودآوری این نمایندگی ها بوده است به گونه ای که برخی از نمایندگی های خدمات پس از فروش ترجیح داده اند از فعالیت در این حوزه خارج شوند.

این وضعیت در حالی است که کارشناسان معتقدند کاهش تعداد نمایندگی های رسمی ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و خارجی، تاثیر منفی بر کیفیت ارائه این خدمات خواهد داشت.