به گزارش پارس به نقل از ایسنا، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت و گو با ایسنا، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به تولید عملی و پیک مصرف، ۴۵۰۰ مگاوات هم برق ذخیره داشتیم که برای روزهای گرم استفاده می شود.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت ظرفیت های ما در حوزه برق و آمادگی برای تابستان خوب است و نزدیک به ۷۰ هزار مگاوات ظرفیت نسب شده در کشور داریم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: از تابستان ۹۱ تا تابستان ۹۲ بالغ بر ۴ هزار مگاوات ظرفیت جدید اضافه شده است. برای گذران روزهای قبل از ماه مبارک رمضان، ایام ماه مبارک و بعد از آن پیش بینی های لازم انجام شده و با کمک مردم که معمولا خودشان برق کشور را مدیریت و صرفه جویی لازم را انجام می دهند مشکلی در تامین برق نداریم.

بهزاد با اشاره به نبود مشکل در تامین برق بخش صنعت، کشاورزی، خانگی و برون مرزی و صادرات گفت: همه اقدامات لازم از لحاظ تعمیرات، افزایش ظرفیت ها و واکنش سریع نیروها انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار نیرو در بخش برق کشور به صورت ۲۴ ساعته آماده هستند، گفت: آماده ایم مانند سالهای گذشته بهترین وضعیت برق را برای سرویس دهی داشته باشیم.

در خاورمیانه اول در جهان چهاردهم هستیم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر این که در تامین برق از لحاظ جهانی در منطقه خاورمیانه جایگاه اول و در کل جهان رتبه چهاردهم را دارا هستیم، گفت: اقدامات خوبی در صنعت برق انجام شده و از لحاظ فناوری و علم رشد خوبی داشتیم؛ در بخش برق ساخت داخل را صددرصد کردیم و در مهندسی توزیع برق نیز کارشناسان ایرانی در کنفرانس مهم جهان رتبه اول را از آن خود کردند.

بهزاد با تاکید بر جایگاه بالای ایران در حوزه علمیه گفت: می توانیم به کشورهای همسایه و دوست کمک کنیم و صادرات فنی مهندسی را توسعه دهیم.

معاون وزیر بار دیگر در پایان خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار نیروی برق کشور ۲۴ ساعته آماده اند تا برق رسانی در تابستان و روزهای ماه رمضان به خوبی صورت گیرد.