به گزارش پارس ، مدیرعامل بانک ملی در گفتگو با تراز، در خصوص کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: به نظر من عامل اصلی تاثیرگذار بر روند کاهشی قیمت ارز، تلقی و تصور امیدوارانه فعالان این بازار نسبت به آینده است که سبب شده تا دارندگان ارز، اقدام به فروش آن کنند تا مانع از کاهش ارزش دارایی خود شوند.

فرشاد حیدری با اشاره به اینکه بایستی این روند با عرضه بیشتر ارز توسط بانک مرکزی در بازار، ادامه یابدگفت: بانک مرکزی بایستی متقاضیان واقعی را با عرضه ارز پوشش دهد، تا تقاضای کاذب در بازار کاهش یابد و روند کاهش قیمت ها مستمر باشد.

وی با دفاع از سیاست تک نرخی شدن ارز خاطرنشان کرد: اساسا بایستی سیاست ها به گونه ای باشد که به سمت تک نرخی شدن حرکت کنیم و الان بهترین زمان برای این امر است.

حیدری با بیان اینکه با کاهش قیمت در بازار آزاد می توان دو نرخ ارز مبادله ای و آزاد را به یکدیگر نزدیک کرد افزود: بانک مرکزی میتواند با شفاف سازی در بازار ارز و پوشش متقاضیان واقعی ارزعرضه را برای فعالیت های سوداگرانه و بازارهای موازی تنگ و رفته رفته عرضه و تقاضا را در بازار ارز حقیقی و شفاف کند.

مدیرعامل بانک ملی در خصوص قیمت طلا نیز گفت: کاهش قیمت طلا، به سبب کاهش قیمت های جهانی است که پیش بینی ها نشان می دهد این روند در سطح جهانی ادامه خواهد یافت.

فرشاد حیدری در خصوص نامه اخیر رییس مجلس به رییس دولت دهم مبنی بر غیرقانونی بودن اعطای تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ملی به اشخاص تعیین شده از سوی دولت و بانک مرکزی گفت: این افراد کسانی بودند که در سفرهای مختلف و در مکانهای دیگر برای رفع احتیاجات ضروری خود به صورت کتبی و یا شفاها درخواست اخذ تسهیلات قرض الحسنه از دولت کرده بودند که فعلا به دلیل اختلاف دولت و مجلس عملی نشده است.

وی با اشاره به اینکه سقف این تسهیلات ۵ میلیون تومان بود تاکید کرد: تا زمانی که این مصوبه بین مجلس و دولت نهایی نشود، هیچ تسهیلاتی اعطا نخواهد شد.