به گزارش پارس به نقل از ایسنا، منطقه زنجان، " محمد رئوفی نژاد" ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه معادن استان زنجان به نهضت توسعه معادن در کشور اشاره کرد و گفت: استان زنجان ۴۰ معدن فعال دارد که استخراج ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن در سال جاری از معادن آن هدف گذاری شده است، به همین خاطر معتقدیم معادن استان می توانند منبع درآمد خوبی برای توسعه استان باشند.

وی همچنین به سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی در بخش معدن استان اشاره و با بیان اینکه با یک کار کارشناسی می توان سوخت مورد نیاز این واحدها را تأمین کرد، ادامه داد: نباید اجازه داد برخی از واحدها بیش از نیازشان سوخت دریافت کنند که همین مسئله قاچاق سوخت را در پی دارد و این در حالی است که برخی واحدها به جهت دریافت سوخت کم، آن طور که باید و شاید فعال نیستند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه به تأمین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی در بخش معدن اشاره و بر لزوم برنامه ریزی اولیه در این زمینه تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز به ظرفیت تولید فولاد در استان زنجان اشاره و با بیان اینکه تولید فولاد استان در سال گذشته ۱۳ میلیون تن بود و امسال تولید ۵۱ میلیون تن از این محصول هدف گذاری شده است، افزود: هدف گذاری برای سال ۱۴۰۴ نیز ۷۰ میلیون تن است که رشد ۵۴۰ درصدی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

" علی معصومی" ، میزان استخراج سنگ آهن از معادن استان زنجان در سال گذشته را ۳۵۰ تن اعلام و با یادآوری اینکه امسال استخراج ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: به زودی سامانه ای برای صدور مجوز به معادن در استان راه اندازی خواهد شد که در این سامانه از منابع اطلاعاتی GIS نیز استفاده خواهد شد.

گفتنی است، ابلاغ مجدد و اکید ماده ۱۳ قانون اصلاح قانون معادن توسط نیروی انتظامی به سراسر پاسگاه ها و کلانتری ها و همکاری این ارگان با دارندگان مجوز قانونی بدون نیاز به اخذ مجوز قضایی و همکاری بخشداری ها با بهره برداران با اطلاع از قوانین تاثیرگذار معادن، از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.