به گزارش پارس به نقل از مهر، سیدمحمد کریمی در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین الملی بورس، بانک و بیمه در تهران گفت: بورس، بانک و بیمه در نظام پولی مالی، ۳ ضلع اقتصاد کلان را تشکیل می دهند و نقص هر کدام مشکلاتی را برای دیگر اضلاع مثلث اقتصادی ایجاد می کند و تشکل آنها تقویت نظامات اقتصادی و تحول زندگی مردم را رقم می زند.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: ادعایی در خصوص اینکه بورس، بانک و بیمه با تمام ظرفیتها و قابلیتها فعالیت می کنند وجود ندارد، به همین دلیل در سال حماسه اقتصادی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری لازم است برای بازسازی این سه ضلع اقتصادی حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

وی افزود: کسب رتبه اول جذب شاخصهای حق بیمه در جهان در سال گذشته نوید بخش ارتقای ضریب نفوذ بیمه در کشور است. کریمی با اشاره به فعالیتهای سال گذشته بیمه مرکزی بیان داشت: در سال ۹۱ تعداد ۲۷ شرکت بیمه وارد بازار بیمه ای شدند که تنها دو شرکت دولتی بود که این امر نشانه توجه ویژه بخش خصوصی به این عرصه است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی سهم بخش خصوصی در عرصه بیمه گفت: با رشد ۵۰ درصدی سهم بخش خصوصی ارزش بازار بیمه به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ رسیده است و همچنین در سال ۹۱ بیمه های عمر در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۴۶.۶ درصدی سهم ۸ درصدی بازار بیمه را به خود اختصاص دادند و حق بیمه های تولیدی در رشته های بیمه شخص ثالث و مازاد، آمار ۴۶.۴ درصدی را داشته اند.

کریمی با بیان اینکه سال گذشته ۷۲ هزار میلیارد ریال بابت خسارت به بیمه گذاران پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: این میزان در مقایسه با سال قبل تر از آن ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی، نظارت بر عملکرد شرکتهای بیمه ای را از جمله اقدامات اساسی بیمه مرکزی خواند و گفت: توسعه، کنترل و ایجاد رشته های جدید بیمه ای و ایجاد سامانه الکترونیکی و اتصال آن به نیروی انتظامی از جمله حرکت های اساسی بیمه مرکزی بوده است. همچنین ارتقاء علمی شبکه های فروش و تلاش برای توسعه و تقویت فرهنگ سازی بیمه از جمله کارهای در دست اجرا است.