به گزارش پارس به نقل از ایسنا، معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی - در نشست خبری اظهار کرد: برای راه اندازی دوره های دکتری با هماهنگی موسسات تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی در حال تعریف پروژه های کلان در رشته های مختلف زراعی، باغی، گیاه پزشکی، شیلات، آبزیان و غیره هستیم.

وی با بیان این که ۲۹ هزار دانشجو در ۶۴ مرکز آموزشی در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند، افزود: اکثر دانشجویان، تولید کنندگان بخش های مختلف کشاورزی و علاقه مندان به رشته های کشاورزی هستند که عمدتا در پایان آموزش های علمی و کاربردی وارد بازار کار می شوند.

رییس موسسه آموزش عالی علمی _ کاربردی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس اطلاعات و آمار جمع آوری شده سالانه بیش از ۶۵ درصد فارغ التحصیلان این موسسه وارد بازار کار شده یا کارآفرینی می کنند.

فلسفی ادامه داد: مهرماه امسال شش دوره کارشناسی ارشد در رشته های دامپروری ارگانیک، کنترل تغییرات اقلیمی و جنگل، بیولوژی و آبزیان، فرآورده های نوین لبنی، برنج ارگانیک و مدیریت تلفیقی آفات راه اندازی می شود.

آغاز ثبت نام دوره های علمی _ کاربردی کشاورزی

وی عنوان کرد: از هفتم اردیبهشت ماه ثبت نام در دوره های علمی _ کاربردی کشاورزی در مقطع کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای آغاز شده و تا ۱۴ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رییس موسسه آموزش عالی علمی _ کاربردی وزارت جهاد کشاورزی افزود: براساس مجوز های دریافت شده در سال جاری ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر می توانند در ۶۳۵ کد رشته محل ثبت نام کرده و در دوره های کاردانی تعریف شده که کنکور هم ندارد، مشغول به تحصیل شوند.

فلسفی اظهار کرد: برای مقطع کارشناسی مجوز پذیرش ۸۸۰۰ نفر در ۲۷۵ کد رشته محل دریافت شده که در رشته های مختلف دامی، زراعی، باغی، شیلات، آبزیان، منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه ماشین های کشاورزی، آب و غیره پذیرش خواهند شد.

تخفیف ویژه برای دانشجویان روستایی

وی گفت: براساس جلسات اخیر هیات امناء موسسه آموزش عالی علمی _ کاربردی وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری به دانشجویان روستایی ۱۵ درصد تخفیف شهریه داده می شود و البته ممکن است میزان تسهیلات افزایش یابد.

رییس موسسه آموزش عالی علمی _ کاربردی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی نسبت به سال تحصیلی گذشته ۴۶ درصد و در مقطع کارشناسی ۲۷ درصد رشد داشته است.

فلسفی با اشاره به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در آموزش علمی _ کاربردی کشاورزی، عنوان کرد: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی شش مرکز علمی _ کاربردی با مجوز از سوی این موسسه راه اندازی شده و با توجه به تجربه موفق در سال گذشته امسال تمرکز خود را بر راه اندازی و توسعه ی مراکز آموزش علمی _ کاربردی کشاورزی قرار داده ایم؛ به گونه ای که درصدد هستیم امسال ۱۰۰ مرکز علمی _ کاربردی کشاورزی را در ۱۰۰ واحد تولیدی کشاورزی راه اندازی کنیم.

وی با بیان این که ۴۰ درصد دانشجویان موسسه آموزش عالی علمی _ کاربردی وزرات جهاد کشاورزی زن و ۶۰ درصد از آنها مرد هستند، گفت: در سال گذشته ۱۲۹طرح تحقیقاتی از سوی ۱۴۰ عضو هیات علمی این موسسه انجام شده است.