به گزارش پارس، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، از جزئیات جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: چند سالی است که از بحث آزمایشی این طرح می‌گذرد و هر سال دولت لایحه‌ای را مطرح و تا یک سال تمدید می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه تا پایان هر سال فقط اعتبار دارد تصریح کرد: احتمال اینکه نمایندگان مجلس این طرح را پس از یک سال تمدید نکنند وجود ندارد، هرچه مجلس منتظر ماند تا دولت لایحه دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده را ارائه دهد خبری از سوی دولت در خصوص اعلام نتیجه این موضوع نشد. 

موسوی لارگانی با اشاره به طرح تهیه شده توسط نمایندگان مجلس و تصویب کلیات آن و با ابراز تاسف از مسکوت ماندن این طرح در چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: دولت این طرح را در نهایت ارائه نداد و امروز مجدد در دستور کار جلسه قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه ماده یک این لایحه مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت بیان کرد: نمایندگان مجلس و وزارتخانه‌ها همچنین بخش خصوصی نظرات خود را درباره این ماده ارائه داده و مقرر شد هفته آینده مواد دیگری مورد بحث قرار گیرد.

نماینده مردم لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نظرات دیگری هم دراین خصوص داده شد یادآور شد: در این جلسه نظراتی ارائه شد که دولت لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به صورت غیررسمی و مخصوص در دستور کار قرار دهد و به نحوی بررسی شود که از دوباره کاری جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اضافه کرد: اگر این لایحه توسط دولت مورد بررسی قرار نگیرد به دنبال آن ماده 2 همین طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.