به گزارش پارس به نقل از ایرنا ˈ آنتونیو گوترس ˈ کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در نشست روزچهارشنبه کمیته نظارت بر امور آوارگان طی سخنانی بااشاره به این که رقم این پناهندگان از چهارمیلیون و 500 هزارنفر در سال 2012 به 33 میلیون و 300 هراز نفر در سال 2013 افزایش یافته است، این افزایش را بهت آور خواند.


وی تاکیدکرد که پایان بخشیدن به رنج و مشقت این آوارگان و یافتن راه حلی برای جلوگیری از گسترش درگیری هایی که سبب آوارگی مردم از خانه و کاشانه خود می شوند یک مسئولیت همگانی است.

کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل افزایش چشمگیر آوارگی های اجباری و این حقیقت را که هر یک از این آوارگان بطور میانگین 17 سال از بازگشت به خانه و کاشانه خود محروم می شوند ، گواه آشکاری از یک اشکال بزرگ در شیوه های برخورد با این مشکل جهانی توصیف کرد.

وی افزود که کشور سوریه با 9 میلیون و 500 هزار نفر آواره، بیشترین رقم آوارگان را در طول بیش از سه سال جنگ داخلی داشته است و افزود که بحران مذکوردر هر 60 ثانیه یک خانواده سوری را آواره کرده است.

گوترس یاد آور شد که 67 در صد از آوارگان سال 2013 را که شمار ان ها به هشت میلیون و 200 هزار نفر می رسد شهروندان کشور های سوریه ، افریقای مرکزی و کنگو تشکیل می دهند.