به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، قدرت الله تاجبخش در سفر به شهرستان بوانات در شمال فارس، افزود: بسیاری از شهرستان های فارس مانند بوانات ظرفیت های بالقوه زیادی در جذب گردشگر دارند، برای فعال شدن این توانمندی ها بخش خصوصی باید وارد عرصه شود.

وی گفت: بوانات با توجه به قرار گرفتن در محل اتصال دو استان یزد و فارس و قابلیت های گردشگری کویرگردی و طبیعت گردی و همچنین برخورداری از جذابیت های تاریخی، فرهنگی و مذهبی، می تواند رشد چشمگیری در حوزه گردشگری را شاهد باشد.

تاجبخش همچنین گفت: با هماهنگی اداره اوقاف به زودی تیم مرمتی جهت اتمام کاشی کاری به محل اعزام می شوند.

وی از تهیه طرح ساماندهی محوطه پل تاریخی سوریان خبر داد و گفت: این طرح بزودی در معاونت میراث فرهنگی و بخش فنی اداره کل، آماده و جهت اجرا در اختیار شهرداری بوانات قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در بازدید از تفرجگاه محمد حنفیه این منطقه را با وجود چشمه پر آب و گوارا و درختان چنار سربه فلک کشیده و چشم انداز بسیار زیبا از مناطق گردشگرپذیر استان برشمرد و گفت: اگر تامین اعتبار شود طرح ساماندهی این تفرجگاه تداوم پیدا می کند.

به گزارش ایسنا، شهرستان بوانات از شهرستان های گردشگر پذیر استان فارس است که در شمال این استان واقع شده و وسعتی حدود ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع دارد.

شهرستان بوانات از شمال با ابرقو و بخش مروست استان یزد هم مرز است که وجود کوه های بلند و برف گیر، چندین رودخانه و تعداد بی شماری چشمه و صدها قنات در گوشه و کنار این منطقه، وجود تاکستان های بزرگ و درختان سر به فلک کشیده گردو، چنار، چرب شیرین، بادام، توت و… جلوه ای خاص به این منطقه بخشیده است.

غار طبیعی کان گوهر، تفرجگاه پیر کدوئیه و محمد حنفیه، مسجد جامع و پل تاریخی سوریان، کاروانسرای برد شیراز، آثار تاریخی روستای شیدان، مناطق گردشگری بخش سرچهان، امامزاده شاه میرحمزه (ع) (برادر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) ) و… از جاذبه های این شهرستان به شمار می رود.