به گزارش  پارس ، به نقل ازفارس، محمدجواد زمردیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهید گمنام برنامه ماه عسل بعد از گذشت ۲۷ سال شناسایی شد اظهار کرد: هویت این شهید گمنام بعد از طی یک فرایند خاصی بعد از گذشت دو ماه شناسایی شد.

وی ادامه داد: امروز رأس ساعت ۹.۳۰ صبح از سوی پیک ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی هویت این شهید به ما ابلاغ شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه مادر شهید و خانواده این شهید بزرگوار روز پنجشنبه در همدان حضور می رسانند افزود: شهید ایرج خرم جاه متولد ۱۳۵۱ در روستای « سیبستان» از بخش سیف آباد هشتگرد استان البرز است و در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشته است.

وی ابراز داشت: این شهید گرانقدر یکی از غواصان گردان غواصی سیدالشهدا (ع) است که در عملیات کربلای ۵ در آب به شهادت رسیده و گروه تعاون پیکر شهید را از آب بدون داشتن هویت بیرون کشیده و به جای محمدجواد زمردیان در همدان به خاک سپرده شده است.

زمردیان با بیان اینکه این روستا دارای ۱۲ شهید است، ادامه داد: با تفألی به قرآن کریم نام مراسم بزرگداشت تغییر نام سنگ قبر این شهید بزرگوار سوره مبارکه یونس آمد و به همین منظور اسم مراسم « یونس خاک» نامگذاری شد.

وی گفت: مادر شهید اصرار بر انتقال پیکر شهید بر محل زندگی خود داشت اما هیچ کدام از مراجع عظام تقلید اجازه نبش قبر را نمی دهند و فقط سنگ قبر تغییر خواهد کرد.