به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی تصریح کرد: این جلسات تقریبا با تمامی گروههای موثر در حوزه سلامت و به منظور آشنایی، کسب اطلاع و همچنین ارتقاء آگاهیهای از حوزه سلامت برگزار شد.

وی بکارگیری اطلاعات در پاسخگویی به نمایندگان مجلس در کمیسیونهای مختلف را از دیگر اهداف عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتیکه توفیق خدمت به مردم عزیزمان را پیدا کردم قطعا با اشراف و سرعت بیشتری در تصمیمات کلان ظاهر می شویم.

هاشمی از وزارت بهداشت به عنوان تخصصی ترین مجموعه دولت یاد کرد و گفت: وزارت بهداشت، مجموعه گسترده ای است، بنابراین در هر حوزه و ماموریتی که دارد باید اولویتهای مختص آن تعریف شود که قطعا یک وجه آن مردم و سوی دیگر کارگزاران حوزه سلامت قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: حقوق مردم در اولویت امور قرار دارد از این رو باید از سطح روستا تا فوق تخصصی ترین رشته های پزشکی را مد نظر قرار دهیم. اما بحث دارو از جمله موضوعاتی است که بیشتر مورد توجه مردم قرار دارد و امیدوارم که بتوانیم در شروع کار اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.

هاشمی با بیان اینکه تعریف اولویتها حتما بایستی توسط کارشناسان در گروههای کاری پس از شروع کار انجام گیرد، یادآور شد: من به سهم خود، تنها یک نظر کارشناسی دارم و بهتر است همانگونه که شعار دولت یازدهم تدبیر و عقلانیت است، از نظر کارشناسان در حوزه های مختلف بهره مند شویم و سپس اولویتهای کاری را پیگیری نماییم.

گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری خواستند که از هر گونه شتاب زدگی و کارهای احساسی پرهیز شود و فکر می کنم که حوزه بهداشت و درمان از جمله بخشهایی است که باید این سفارش و نصیحت را به گوش گیرد.