به گزارش پارس نیوز،علی کشوری درباره نتایج جلسه امروز کمیسیون اصل 90 با مسئولان بانک مرکزی درباره مشکلات مردم در حوزه وام ازدواج و فرزندآوری، اظهار داشت: تصمیم گیری درباره حل مشکلات وام ازدواج و فرزند موکول شد به جلسات اینده تا به نتایج متقن و دقیقی برسیم.

او با تاکید براینکه کمیسیون اصل 90 چند مورد را برای بانک مرکزی تعیین کرده و اولتیماتوم اجرایی تا یک هفته آینده به این بانک داده است، گفت: به بانک مرکزی اعلام کردیم تا یک هفته آینده سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند باز شود تا کسانی که پشت خط هستند بتوانند ثبت نام کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 ادامه داد: سامانه ثبت نام وام ازدواج و فرزند ظاهرا یک سقف معینی دارد و وقتی سهمیه آن پر شود سامانه با اختلال همراه شده و قفل می شود؛ بنا شده بانک مرکزی ظرفیتهای بانکها را در این حوزه مجددا بررسی کرده و اگر بانکی ظرفیت خالی داشته باشد امکان ثبت نام برای متقاضیان باز شود.

کشوری افزود: بانک مرکزی در جلسه گزارشی از وضعیت پرداخت تحصیلات ازدواج از 1400 تا 1402 و 1403 تا الان ارائه داد. بیشتر بانک مرکزی به گزارش عملکرد پرداخت اما مردم دغدغه ثبت نام در سامانه و دریافت وام ازدواج و فرزند را دارند. بنابراین قرار شد تا یک هفته آینده سامانه ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند باز شود.