به گزارش پ ارس به نقل از فارس، صبح امروز تعدادی از اهالی سینما در اعتراض به روند بازگشایی خانه سینما و پلمب حراست ارشاد تجمع کردند. تجمع تعدادی از معترضین از ساعت ۸ آغاز شد. این تجمع در شرایطی شکل گرفت که هیچ مجوز قانونی نداشت اما در آرامش در مقابل درب خانه سینما حضور داشتند. هیئت مدیره خانه سینما جلوی درب روی پله ها قرار گرفتند.

حبیب کاسه ساز در گفت و با خبرنگار سینمایی فارس آمادگی هیئت نظارت برای مذاکره با خانه سینما را اعلام کرد. همچنین جواد شمقدری در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس تاکید کرد: شب گذشته با دوستان صحبت کردیم و تاکید کردم که خانه سینما را به کسی تحویل ندهیم. دوستان در خانه سینمای شماره ۲ حاضر شوند و جلسه ای تشکیل داده مبنای جلسه را نیز برگزاری مجمع عمومی فوق العاده قرار دهند این مجمع با حضور همه صنوفی که فرآیند قانونی شدن را طی کردند برگزار شود. در مورد زمان و مکان آن نیز به توافق برسند و به ما اعلام کنند.

محمد مهدی عسگر پور در ساعت ۹: ۳۰ پس از خواندن بخشی از صحبت های رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: صحبت های امروز آقای شمقدری با روزهای پیش تفاوتی ندارد، ۶ مرداد زمانی است که برای برگزاری مجمع عمومی تعیین شده که قرار است در آن مجمع تصمیم گیری شود. حتی اگر همزمان با ضربت خوردن حضرت علی (ع) باشد قرار نیست، اتفاق خاصی منافی با شرع و عرف رخ دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما متاسفانه با مجموعه وزارت ارشاد به تفاهم نمی رسیم زیرا دوستان روی حرفشان نمی مانند و نمی توانیم روی صحبت هایشان حساب کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: به نظر می رسد نماینده ای از دفتر دکتر احمدی نژاد در این شرایط بهتر می تواند مشکل را مرتفع کند، البته نمی دانم به لحاظ حقوقی شرایط حضور و صحبت با نماینده رئیس جمهور منتخب را خواهیم داشت یا خیر، فعلا ناگزیر هستیم تا تعیین تکلیف و رفع مشکل در این مکان حضور داشته باشیم.

محمد مهدی عسگرپور تاکید کرد که همچنان این تجمع ادامه خواهد داشت

بعد از ساعاتی که رئیس سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: تصمیم گرفتیم پس از متفرق شدن تجمع معترضین پلمب خانه سینما را باز کنیم. بدیهی است اگر فرد یا افرادی بخواهد بدون فرایند قانونی وارد ساختمان شوند با آن ها طبق قانون حتما برخورد خواهد شد. ورود هر فرد یا گروهی به مکان خانه سینما غیرقانونی است

محمد مهدی عسگرپور پس از خواند صحبت های رئیس سازمان سینمایی گفت: من در اینجا از نیروی انتظامی می خواهم تا شرایط حضور بازپرس کشیک را فراهم کند. اگر پلمب قانونی است در حضور بازپرس کشیک این اثر جرم پاک شود.

وی در ادامه تاکید کرد: من توافق بین دو گروه را نمی فهمم، ما یک گروه بیشتر نیستیم اگر پلمب قانونی است باید در حضور بازپرس کشیک باز شود. دوستان می خواهند اثر جرم را پاک کنند و قفل را که خود تعویض کردند باز کرده و وارد خانه سینما شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: این تجمع همچنان ادامه خواهد داشت.

در تجمع صبح امروز تعدادی از هنرمندان حضور داشتند حدود ساعت ۱۲: ۳۰ اصغرفرهادی در جمع معترضین گفت: در این مدت که خانه سینما تشکیل شده سینماگران وابستگی عاطفی به این مکان دارند اما این وابستگی در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: قرار نیست با باز شدن اتفاق عجیبی رخ دهد اما با بسته شدن اینجا هم گمان نمی کنم سود زیادی نصیب افراد شود. برای ما این رفتار و این خانه یک حرکت نمادین است.

وی در خاتمه تاکید کرد: متاسفم از اینکه تاکنون هیچ دلیلی برای بسته شدن بیان نشده و بیشتر مسایل حاشیه ای مطرح شده است.

پس از صحبت های اصغر فرهادی، سردار ساجدی رئیس پلیس تهران بزرگ که در کارواش و تعمیرگاه بهار واقع در کوچه سمنان با هیئت مدیره خانه سینما به مذاکره نشست در جمع معترضین قرار گرفت و گفت: با توجه به صحبت هایی که با نمایندگان خانه سینما داشتم تصمیم گرفتیم از امروز تا روز ۶ مردادماه پلیس از خانه سینما مراقبت کند تا هیچ گروهی نتواند وارد ساختمان خانه سینما شود.

وی در ادامه گفت: البته دوستان باید کارها را از طریق وزارت ارشاد پیگیری نمایند و تصمیمات خود را اتخاذ کنند که ارتباطی به پلیس ندارد.

وی درباره وضعیت پلمب خانه سینما گفت: من اطلاع درستی از این مطلب ندارم و نمی توانم اظهار نظر کنم.

در ادامه محمد مهدی عسگرپور گفت: ما صبح روز ۶ مرداد ساعت ۱۰ در این مکان حاضر خواهیم شد و انشاء الله مجمع عمومی را همان روز بعدازظهر برگزار خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، پس از صحبت های عسگرپور و سردار ساجدی نیا معترضین ساعت ۱: ۲۰ متفرق شدند.