به گزارش پارس ، این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: امیدوارم دولت آقای روحانی بتواند با جذب عوامل دلسوز، بی کینه و روشن بین که دور از زیاده روی و انحصارگری باشند، زیرساخت های لازم و پایه های مستحکم رشد فرهنگی جامعه را فراهم کند.

او افزود: اکنون با توجه به تجربه های گذشته، سیاست گذاران و اهل قلم می توانند تصور روشنی از روابط بین اهل فرهنگ و دولت ترسیم کنند و الگوی عملی تری را که در آن منافع امروزی جامعه تضمین شده باشد، بسازند.

بکایی همچنین گفت: امیدواریم در دولت روحانی زمینه هایی فراهم شود تا دولت مردان به جای دخالت در امر فرهنگ، به وظیفه تشویق و ترغیب اهالی فرهنگ بپردازند، چرا که فرهنگ برایند عوامل مختلف، متعدد و متکثر است که شناسایی و تعریف آن ها به آسانی ممکن نیست، بخصوص برای اهالی وزارت خانه ها و مدیران دولتی و حتا برای آن دسته از مدیران دولتی که خود را نویسنده، شاعر و هنرمند می شناسند.

او فزود: به اعتقاد من، اختلاط موضوع در رابطه ی بین دولت و اهالی فرهنگ اتفاق افتاده است و این اتفاق، اتفاق تازه ای نیست و سابقه ی آن به ده ها سال پیش برمی گردد. در طول حداقل ۷۰ - ۸۰ سال گذشته اهالی فرهنگ انقباض و انبساط های پی در پی را تجربه کرده و با گسترده شدن آزادی های اجتماعی اهالی فرهنگ جان گرفته اند و حرف های مگوی شان را گفته اند و بعد بلافاصله دوران انقباض شروع شده و کتاب ها جمع آوری و دستگاه ممیزی گسترده شده است.

این عضو انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان تصریح کرد: ولی از آن طرف آن چه که ملت ایران در طول سابقه ی فرهنگی خود به آن اعتقاد داشتند، وظیفه ی تشویقی حاکمیت ها در امر فرهنگ بوده است. امروز هم دولت باید از دخالت کردن در امر فرهنگ خودداری کند و به همان وظیفه تشویقی باستانی ایرانی اکتفا کند.