به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، اجلاس جهانی زنان با محوریت موضوعات اقتصادی و مشارکت زنان در توسعه اقتصادی روز گذشته (پنجشنبه) در کوالالامپور پایتخت مالزی آغاز به کارکرد و قرار است طی این اجلاس سه روزه موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

در این اجلاس شخصیت های مهم و زنان موفق از سراسر جهان حضور دارند که از آن جمله می توان به اولین رییس جمهور زن کوزوو، معاون رییس جمهور ویتنام، بانوی اول نامبیا، بانوی اول مالزی و ۳۸ وزیر زن از کشورهای مختلف جهان اشاره کرد.

آغازگر این اجلاس میزگرد وزرای زن کشورهای شرکت کننده بود که در جریان آن چگونگی همکاری مشترک دولت و تجار برای توسعه اقتصادی زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این اجلاس عصر روز گذشته پنجشنبه با حضور نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی به طور رسمی افتتاح شد و تا فردا شنبه در هتل شانگریلای کوالالامپور ادامه خواهد داشت.

بنابراین گزارش، مشارکت بخش های خصوصی و عمومی برای افزایش فرصت های اقتصادی برای زنان و دختران، پیش بینی های اقتصادی و نگاه به زنان به عنوان یک بازار بالقوه، استفاده از تکنولوژی برای نوآوری های تجاری، توسعه رهبری زنان و کارآفرینی زنان و دختران از جمله موضوعات مورد بحث در این اجلاس سه روزه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: اگر کشورها قصد دارند تا اقتصادهای با ثبات و موفق داشته باشند باید زنان نقش فعالتری ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد و افزایش فرصت های اقتصادی برای زنان و دختران نه تنها کار درستی است؛ بلکه یک اقدام هوشمندانه محسوب می شود.

روسما منصور، همسر نخست وزیر مالزی که ریاست این اجلاس را بر عهده دارد نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد تا زنان بیشتری در سطوح مدیریتی در فعالیت های مرتبط با بازار سهام مشارکت داشته باشند.

وی در این مورد گفت: اگر مدیران زن چنین کاری انجام دهند شرکت هایشان را به خوبی به سرمایه گذاران معرفی خواهند کرد و این امر بر ارزش شرکت هایشان افزوده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در اجلاس جهانی زنان در کوالالامپور بیش از هزار نماینده از ۷۰ کشور جهان حضور دارند.