به گزارش پارس به نقل از فارس، در روز ۲۱ اسفند سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۱۶۴ قائم اعلام کرد توسط فردی به نام محسن عسگری و تحت عنوان فروش میلگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند روز پیش و به قصد خرید آهن آلات، به آگهی نیازمندی روزنامه مراجعه و با شماره تماس فردی به نام محسن عسگری تماس گرفتم.

زمانیکه درخواست خود برای خرید میلگرد را عنوان کردم، آقای عسگری نشانی دفتر محل کارش واقع در بلوار ارتش را به من داد؛ من هم جهت انجام معامله به دفتر کار وی مراجعه کردم و زمانیکه در خصوص انجام معامله مشغول صحبت بودیم، آقای عسگری مدعی شد که مسئول تهیه آهن آلات پروژه های مختلف ساختمانی ارگان های مختلف نظامی و دولتی است.

نهایتاً پس از تنظیم قرارداد خرید میلگرد، تعداد دو فقره چک به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به آقای عسگری تحویل دادم و مقرر شد تا محموله میلگرد نیز همزمان با تاریخ وصول چک تحویل داده شود.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کاراگاهان گفت: صبح روز موعد تحویل زمانیکه با تلفن همراه آقای عسگری تماس گرفتم، وی مدعی شد که محموله میلگرد تا چند ساعت دیگر در اختیار من قرار خواهد گرفت و من نیز در محل کارم واقع در افسریه منتظر رسیدن میلگرد نشستم.

پس از گذشت چند ساعت، زمانیکه خبری از بار میلگرد نشد مجدداً با تلفن همراه عسگری تماس گرفتم که این بار خاموش بود؛ به شعبه بانک افسریه مراجعه و اطلاع پیدا کردم که هر دو فقره چک، در همان ساعت های اولیه صبح وصول شده؛ بلافاصله جهت جویا شدن علت تأخیر ارسال محموله میلگرد به دفتر کار آقای عسگری در بلوار ارتش رفتم که متوجه شدم دفتر کار را تخلیه کرده است.

با آغاز تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهم، کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات خود اطلاع پیدا کردند که هویت محسن عسگری یک هویت مجعول است. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت وی به نام اسماعیل متولد ۱۳۶۴ شدند که بلافاصله تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه وی آغاز و سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد اسماعیل در قهوه خانه ای در منطقه سیدخندان شدند که با حضور کارآگاهان در قهوه خانه، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و سرانجام متهم در روز ۲۸ اردیبهشت سال جاری دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم پس از دستگیری و شناسایی توسط مالباخته، صراحتاً به کلاهبرداری اعتراف و عنوان داشت که واحد تجاری که به عنوان دفتر کار معرفی کرده بود را به صورت ساعتی اجاره کرده است؛ بلافاصله مالک واحد تجاری به پایگاه یکم آگاهی دعوت و او نیز ضمن تأیید اظهارات متهم عنوان داشت که اجاره ساعتی و یا روزانه واحد های تجاری امری رایج است.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از طریق انتشار آگهی خرید و فروش آهن آلات در روزنامه و با استفاده از هویت مجعول محسن عسگری، از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان تجریش خیابان نیاوران سه راه یاسر مراجعه کنند.