محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله صفا واقع در منطقه 13 با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی شورایاری محله، تصریح کرد: موارد عنوان شده در حوزه های مختلف از جمله خدمات شهری، فرهنگی، معماری وشهرسازی و... در دست بررسی است.

وی اظهار کرد: یکی از درخواست های شورایاری در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر در سطح محله بوده که به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

پیرهادی خاطر نشان کرد: بررسی امکان احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله،  جانمایی و ساخت سرویس بهداشتی عمومی در ضلع شمالی محله (حاشیه بزرگراه امام علی (ع))، بررسی امکان جابه جایی و انتقال تیرهای چراغ برق فرسوده و خطر آفرین واقع در معابر کم عرض محله به منظور بازگشایی معابر و همچنین بررسی امکان بازپیرایی و رنگ آمیزی جداره های تخریب شده در سطح محله در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرفصل های پیشنهاد شده از سوی شورایاری محل در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک بیان کرد: احداث پل عابر پیاده روبروی مسجد علی اکبر(ع)، بازنگری و اصلاح جانمایی دوربین های طرح ترافیک واقع در سطح محله واصلاح هندسی معابر سطح محله از جمله خیابان محوی و کوچه ملک، ساماندهی خطوط تاکسیرانی واقع در تقاطع خیابان صفا شرقی و خیابان 17 شهریور به منظور ﺭﻓﻊ ﻣﻌﻀﻼﺕ ﺳﺪ ﻣﻌﺒﺮ و سنگفرش و پیاده رو سازی سرتاسر پیاده روهای خیابان صفای شرقی در دست بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله صفا چند مورد در دست پیگیری است که از آن جمله می توان به بررسی امکان احداث سالن و زمین ورزشی چند منظوره ، بررسی امکان مساعدت به منظور تکمیل عملیات ساخت و ساز مسجد علی اکبر(ع)، ساماندهی و اقدام لازم در خصوص معضلات و ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد، فروش و توزیع مواد مخدر در سطح محله، بررسی امکان احداث سوله ی بحران، احداث دبیرستان های پسرانه و دخترانه و تجهیز ساختمان سرای محله به ملزومات اداری، رفاهی، فرهنگی و آموزشی اشاره کرد.

به گفته وی بازنگری در طرح تفصیلی محله و منطقه، تسریع در فرآیند صدورپروانه ساختمان و صدور پایانکار، نظارت مستمر به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح محله و تقویت کارآمدی و به روزرسانی بسته های تشویقی از سوی سازمان نوسازی در محدوده بافت های فرسوده سطح محله و افزایش تراکم اعطایی املاک تجمیعی از مواردی است که در حوزه معماری محله صفا قابل بررسی است.

پیرهادی بیان کرد: با توجه به ارسال لایحه بودجه سال آتی شهرداری به شورای شهر امیدوارم اعتبارات لازم در بودجه سال آتی در خصوص پیشنهادات پیش بینی شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: شورایاری محله صفا درخواستی را نیز مبنی بر بررسی امکان تعیین تکلیف و آزاد سازی زمین و ساختمان های کارخانه جنگ افزار سازی، واقع در ضلع جنوب شرقی محله صفا و تبدیل آن به مرکز تفریحی و فضای سبز و سایر خدمات مورد نیاز محله مطرح کرده اند که این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع خواهد شد.