به گزارش پارس ، به نقل از فارس، حسین هژبری معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست خبری که در ساختمان زنده یاد علاقه مندان این وزارتخانه برگزار شد به فعالیت های آموزش و پرورش در مشارکت همگان برای خلق حماسه سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث انتخابات به حضور و مشارکت در انتخابات و حضور در خلق حماسه سیاسی اشاره می شود.

وی با بیان اینکه انتخابات و انتخاب کردن در دانش آموزان تمرین می شود، گفت: در انتخابات شوراهای دانش آموزی شاهد بودیم که ۱۰ میلیون دانش آموز پای صندوق رأی در مدارس حضور یافتند و رأی دادند.

هژبری به عضویت دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی اشاره کرد و ادامه داد: ۴.۵ میلیون دانش آموز در بسیج دانش آموزی، ۵۰۰ هزار نفر در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، یک میلیون دانش آموز در سازمان دانش آموزی و یک میلیون دانش آموز در تشکل دانش آموزی هلال احمر عضو هستند که در بحث انتخابات ۲۴ خرداد ماه نیز با محوریت تشکل های دانش آموزی برنامه هایی را آغاز کردیم و یکی از مهم ترین این برنامه ها، بسته ای است که در قالب نمایشگاه به دانش آموزان عرضه می شود.

وی اضافه کرد: ۱۱ پوستر تحت عنوان انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تهیه شده است که محتوای آن از فرمایشات مقام معظم رهبری است و تصاویر حماسه آفرین در آن پیش بینی شده است.

* برگزاری نمایشگاه پوستر انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در ۸۰ هزار مدرسه

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۰ هزار نسخه از این بسته به ۸۰ هزار مدرسه ارسال می شود، افزود: این نمایشگاه در ۸۰ هزار مدرسه برپا می شود و دانش آموزان بر پوستر آخر، انگشت می زنند و در انتخابات اعلام حضور می کنند که هدف اصلی ما فرهنگ سازی حضور در انتخابات است.

وی با بیان اینکه فردی به عنوان راهنما در تمام این نمایشگاه ها حضور دارد و به اطلاع رسانی به دانش آموزان می پردازد، ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان نیز در این نمایشگاه مشارکت حداکثری دارند.

هژبری به برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای دانش آموزانی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنند، اشاره کرد و گفت: کمتر از یک میلیون دانش آموز شامل دانش آموزانی که به سن رأی دادن رسیده اند، دانش آموزان مدارس بزرگسال و آموزش از راه دور می توانند در انتخابات رأی دهند و جشن تکلیف سیاسی برای دانش آموزانی است که برای اولین بار به سن رأی دادن رسیده اند و توسط استان ها برگزار می شود.

وی از تهیه سرود ملی حماسی نیز خبر داد و اظهار داشت: این سرود به زودی آماده می شود؛ ضمن اینکه هر تشکل دانش آموزی هم روزنامه دیواری تهیه می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که برخی گفته ها در خصوص حضور وزیر آموزش و پرورش به عنوان کاندیدای ریاست جموری مطرح است، گفت: وزیر آموزش و پرورش تأکید کردند که کوچکترین شائبه ای در زمینه فعالیت های دانش آموزی و فرهنگیان در این خصوص پیش نیاید و شما می توانید از تمام برنامه ها بازدید کرده و گزارش تهیه کنید؛ برنامه در حضور حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات و خلق حماسه سیاسی است.

وی تأکید کرد: مدارس به هیچ عنوان حق تبلیغات انتخاباتی را ندارند.