از 4 روزگذشته بارنگی‌ها در 16 استان شدت گرفت که متاسفانه  تاکنون 6 تن کشته و مفقود شده اند.

در ادامه آخرین گزارش های هلال احمر و اورژانس از این 16 استان سیل زده را می خوانید:

 

**سیل 4 نفر را کشت/یک زن و کودک همچنان مفقود هستند
امین صابری نیا ،رییس اورژانس کشور  در گفتگو با  خبرنگار ما ،در تشریح آخرین آمار تلفات سیل در سراسر کشور گفت:سیل روزهای اخیر 9 استان کشور را درگیر کرد و بیشترین آسیب ها در استان ایلام، لرستان و شهر دزفول در استان خوزستان بوده است.
رییس اورژانس کشور تصریح کرد: در این حوادث 4 نفر در استانهای ایلام و لرستان(سه مورد صاعقه زدگی و یک مورد غرق شدگی) جان خود را از دست دادند.
وی افزود: همچنین یک کودک  5 ساله در پلدختر و یک زن جوان نیز در دهلران استان ایلام مفقود شده اند که در صورتی که تا 24 ساعت آینده جسد آنها پیدا نشود، این افراد نیز جزء فوت شدگان محسوب می شوند.
رییس اورژانس کشور با اشاره به آمار مصدومین خاطر نشان کرد:  در مجموع در مناطق سیل زده 9 نفر مصدوم شدند که تقریبا همگی با درمان سرپایی مداوا شدند و نیازی به بستری نداشتند. 

 

**امدادرسانی به 9000 نفر در 16 استان سیل زده /آمار تلفات به 5 تن رسید
سیدمصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در کشور گفت: تاکنون 16 استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس،خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، زنجان و 166شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.
وی افزود:  تاکنون به بیش از 9000 نفر امدادرسانی شده‌اند ، 367 نفر اسکان اضطراری یافته اند و  740 دستگاه چادر امدادی در استان‌های سیل زده برپا شده است.
مرتضوی ضمن اشاره به نجات 20 نفر از مرگ، بیان داشت: متاسفانه تاکنون 5نفر جان خود را از دست داده اند و یک نفر کماکان مفقود است.
مرتضوی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون تخلیه آب از 370 واحد منزل مسکونی انجام شده و امدادرسانی در خوزستان،لرستان،ایلام و خراسان رضوی ادامه دارد.
 
*آخرین آمار جانباختگان سیل در ایلام
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با جود تلاش‌های شبانه روزی امدادگران جمعیت هلال‌احمر جسد زنی که در میمک قربانی سیل شده بود هنوز پیدا نشده است.
«محمد سلیمانی» اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده تاکنون جسد زن قربانی سیل پیدا نشده است و تلاش‌ها همچنان در این زمینه ادامه دارد.
وی بابیان اینکه تاکنون 4 نفر در استان براثر این سیل جان‌باخته‌اند، افزود: دو نفر بر اثر صاعقه و یک نفر راننده تریلر نیز در این سیل جان خود را از دست دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده مخصوصا مناطق عشایری همچنان ادامه دارد.