به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس علی‌اصغر پیوندی در اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: چهره نظام سلامت با تغییر بار بیماری‌های غیر واگیر نسبت به گذشته متفاوت شده و در پیشرفت و تشخیص همچنین درمان بیماری‌ها شاهد تغییراتی بوده‌ایم.

وی افزود: حرم جمعیتی بسیار متفاوت است چند سال پیش شده و با توجه به این موضوعات می‌طلبد گام‌های بلندی در نظام آموزشی جهت پاسخگو بودن برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گام‌های اول، دوم و سوم طرح تحول سلامت با تدبیر رئیس جمهور و تلاش‌های وزیر بهداشت برداشته شده است و اکنون زمان آن رسیده که گام چهارم را اجرایی و عملیاتی سازیم تا بتوانیم در بیمارستان‌های زیرمجموعه علوم پزشکی، سنجش علوم پزشکی و ارتقای اساتید بحث‌های جدی داشته باشیم.

پیوندی با اشاره به اینکه گام چهارم کمک می‌کند که گام‌های اول، دوم و سوم با کیفیت ادامه یابد عنوان کرد: 12 بسته پربار و طلایی در رابطه با طرح تحول آموزشی توسط معاون آموزشی وزیر بهداشت ارائه شده که امیدواریم با تحقق این بسته‌ها شاهد ارتقای فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: بحث ورود به دانشگاه‌های هزاره سوم، گسترش آموزش مجازی و نهادینه کردن تعهد حرفه‌ای بسیار جدی در رابطه با آموزش علوم پزشکی مطرح بوده و لازم است این مسایل حتما عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها نقطه‌ای است که کمک می‌کند بتوانیم برنامه‌های آموزشی را با توجه به طرح تحول پیش ببریم و براساس این مساله دانشگاه‌ها بر مبنای ماموریت‌های ویژه خودشان حرکت کنند.

پیوندی خاطر نشان کرد: در صورتی که گام چهارم نهادینه و عملیاتی شود شاهد ارتقای کیفیت گام‌های پیش از آن هستیم و این موضوع حرکت در ادامه مسیر را تضمین کرده و کمک می‌کند تا با پشتوانه محکمی گام‌‌های لازم را برداریم.