~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمدرضا فراهانی در نشست خبری که به منظور برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره از سال 87 در کشور برگزار شده و ما میراث‌دار این سنت پسندیده در وزارت بهداشت هستیم.

وی با بیان اینکه در 6 دوره گذشته جشنواره‌ فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 60 رشته در نظر گرفته شده بود، افزود: منتخبین این جشنواره پس از تقدیر به جامعه دانشگاهی کشور معرفی می‌شدند ما برای افزایش کیفیت جشنواره تعداد رشته‌ها را کمتر کردیم و پس از بررسی‌ها حوزه‌هایی همچون حوزه موسیقی را به آن افزودیم.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت بیان داشت: تولیدکنندگان آثار که در جشنواره فرهنگی دانشجویان شرکت می‌کنند علاقه‌مند هستند آثارشان در سطح کشور دیده شود بنابراین تصمیم گرفتیم این جشنواره را در چند گروه برگزار کنیم. به طور مثال بخش رسانه را به صورت جداگانه در نظر گرفتیم.

فراهانی ادامه داد: نسبت به دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم همچنین فضاهای دانش‌آموزی برنامه‌های مناسب‌تری را ایجاد کرده‌ایم که دانشجویان به فرهنگ غنی ایران توجه کنند. شاخص‌های فرهنگی زمانی قابل بالیدن است که بخشی از شخصیت وجودی افراد باشد.

وی افزود: برهمین اساس کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را هدفمند تعریف کردیم همچنین برنامه‌های آموزشی به صورتی طراحی شده که دانشجویان را به سمت فرهنگ غنی اسلامی هدایت کند.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر دانشجویان با فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی آشنا شوند در حوزه فرهنگی دغدغه نخواهیم داشت در گذشته توسعه اقتصادی و سیاسی را مقدم توسعه همه‌جانبه کشور می‌دانستند ولی امروزه مشخص شده توجه به فرهنگ توسعه در سایر حوزه‌ها را به همراه دارد.

فراهانی خاطرنشان کرد: در هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از اساتید برجسته تحت عنوان دبیران افتخاری و داوران بهره‌مند شده‌ایم که می‌تواند راهنمایی آنان راهگشای کار ما باشد.

وی در پایان گفت: دانشجویان در کنار مسئولیت دانش‌اندوزی، صاحب توانایی‌های فرهنگی و هنری متعددی هستند بنابراین وظیفه ما بوده که بستر ظهور و بروز این توانمندی‌های را ایجاد کنیم.