به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سید حسن هاشمی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی که صبح امروز برگزار شد، گفت: حدود 70 هزار زائر ایرانی در حج به سرمی‌برند و متاسفانه با مشکلات و حوادثی مواجه شدند که امیدواریم هرچه زودتر این حج به اتمام برسد و آنها به سلامت به کشور برگردند.

وی افزود: متاسفانه ریشه مشکلات بشر جهل است و من به شما داشنجویان توصیه می کنم که مسیر را گم نکنید. شما دانشجویان پزشکی باید علاوه بر اخلاق صحیح و مناسب، دانشجوی خوبی نیز باشید و مطمئن باشید در این مقطع از عمر، وظیفه‌ای جز درس خواندن و کسب مهارت ندارید.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان شهید دانشگاه شهید بهشتی نیز می‌توانند الگوهایی برای شما دانشجویان باشند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کنار دانشگاه تهران از پرافتخارترین دانشگاه‌های ایران در منطقه به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: از دانشگاه‌ها می‌توان افراد خدمتگذار فارغ‌التحصیل شوند همین‌طور بر عکس آن نیز وجود دارد، در نظر داشته باشید وظیفه شما خواندن و پژوهش است تا نام ایران را در خارج از مرزهایش بیشتر از آنچه در گذشته بوده است به رخ بکشید.

وی ادامه داد: علوم پزشکی جزء رشته‌های مقدس است که شامل بخشی علم و بخشی اخلاق است، همچنین باید قدر زمان و قدر مردم را بشناسید چرا که امکان ندارد پزشک خوبی باشید و قدر بیمارانتان را ندانید.

هاشمی افزود: بسیار مهم است که یک پرستار و پزشک، در کنار مهارتش مردم را نیز احترام کند و در محیط کار و جامعه با مردم آنگونه رفتار کند که دوست دارد با او رفتار شود.

وزیر بهداشت با اشاره به مراسمی که چند هفته قبل برای اهدای جایزه مهمی به یک دانشمند شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد: این دانشمند بزرگ که در ایران حضور پیدا کرده بود، بیش از هزار اختراع داشت، 300 شرکت دانش‌بنیان نیز ایجاد کرده بود و 1300 مقاله ISI داشت ولی این دانشمند که در حوزه مهندسی پزشکی فعالیت می‌کرد آنقدر فروتن بود که کل کت و شلوار وی 40 دلار نیز ارزش مادی نداشت.

وی در پایان گفت: به شما توصیه می‌کنم در کنار مطالعات علمی خود، تاریخ کشور و ملت را نیز بخوانید و شما دانشجویان پزشکی باید مردم‌تان را بشناسید و آنها را دوست داشته باشید.

در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، وزیر بهداشت لوح و جوایزی را به دانشجویان اهدا کرد.