به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس عظیم محبی ظهر امروز در حاشیه گردهمایی علمی – آموزشی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام آموزشی در سال جاری به‌صورت سه پایه‌ای اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد ساختار 6 – 3 -3 متوسطه دوره دوم سه‌ساله می‌شود، تصریح کرد: به همین منظور ساماندهی نیروهای انسانی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود نیرو در دوره اول متوسطه از طریق ساماندهی نیروها در دوره دوم متوسطه انجام‌گرفته است، ادامه داد: ساماندهی نیروهای انسانی در این دوره‌ها از 7 تا 8 ماه گذشته آغاز شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از سال 90 پایه ششم به دوره ابتدایی افزوده‌شده است، عنوان کرد: با ساماندهی نیرو در این دوره کمبودهای موجود رفع شده است.

محبی با اشاره به اینکه تعداد دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه 3 میلیون نفر پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود با اضافه شدن پایه نهم تعداد فرهنگیان فعال در این دوره به بیش از 100 هزار نفر برسد.

وی از حذف پایه پیش‌دانشگاهی در سال‌های آینده خبر داد و افزود: از سال تحصیلی جدید دوره اول متوسطه سه‌ساله می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره دوم متوسطه با حذف پایه اول، پایه‌های دوم، سوم و چهارم تدریس می‌شود.

محبی با اشاره به اعلام نارضایتی برخی معلمان دوره دوم متوسطه برای حضور در کلاس‌های درس مقطع دوره اول متوسطه اعلام کرد: این مشکل با شناور شدن معلمان دوره اول و دوم متوسطه برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 900 مدرسه در سطح کشور برنامه تعالی مدیریت مدارس را اجرا می‌کند، اظهار کرد: 13 هزار نفر نیرو نیز به‌منظور ارزیابی اجرای این طرح آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش هدف از اجرای برنامه تعالی مدیریت مدارس را بهبود کیفیت آموزشی و تمرینی خواند و افزود: هنوز رتبه‌بندی انجام نگرفته اما این موضوع بر اساس چارچوب انجام می‌شود.

این مسئول از همکاری دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش در راستای ارزیابی اجرای این برنامه خبر داد و گفت: یک دوره آموزشی برای مدرسان ارزیابی در نظر گرفته است.

محبی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی در دوره اول متوسطه امکان دو شیفته شدن برخی از مدارس این مقطع وجود دارد، تأکید کرد: هنوز آماری از این مدارس اعلام‌نشده و تلاش‌ها برای ساماندهی فضاهای فیزیکی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کتب در این دوره جدید است، عنوان کرد: کتاب‌های تفکر بر سبک زندگی و کار و فن‌آوری به کتب این دوره تحصیلی افزوده می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز آموزش‌های تغییر کتب به معلمان خبر داد و افزود: مشکلی درزمینه آموزش فرهنگیان مشاهده نمی‌شود.