به گزارش پارس، ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا نوشت: اعلام کرد دولت تایلند از ماه می و پس از کشف 26 جسد دفن شده در دل جنگل های مرز با مالزی، تحقیات خود را در زمینه قاچاق انسان آغاز کرد.

تلاش های دولت تایلند باعث ایجاد بحران مهاجران در این کشور شد و قاچاقچیان به دلیل ترس از نزدیک شدن به مرزهای خاکی، هزاران مهاجر را در آبهای اطراف تایلند رها کردند.

'آئک آنگسانانونت' رییس پلیس تایلند، گفت این تحقیقات در خصوص قاچاق انسان بزرگترین مورد در تاریخ این کشور است.

به گفته وی، تاکنون 72 نفر در ارتباط با این فعالیت ها دستگیر شده اند و حکم دستگیری 45 نفر دیگر صادر شده است.

'وانچای روجاناوونگ' سخنگوی دادستانی تایلند نیز گفت علاوه بر تفهیم اتهام این افراد که به زودی انجام می شود، تلاش هایی برای استرداد کسانی که در خارج از کشور هستند توسط پلیس در حال انجام است.

وی ااعلام کرد 15 نفر از دستگیرشدگان از مقامات تایلندی از جمله چهار افسر پلیس هستند.

در بین این دستگیرشدگان ژنرال 'ماناس کونگپان' به عنوان یکی از مهره های اصلی این قاچاق انسان در منطقه جنوبشرق آسیا وجود دارد.

ماناس کونگپان متهم به طرح سئوالات بی اساس از 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند است که سال گذشته به طور مکرر کودتای نظامی را پادزهر اختلاس هایی دانست که در دولت های منتخب مردمی صورت گرفته است.

این ژانرال تایلندی از اول خرداد سال گذشته و دورانی که 'چان اوچا' پس از کودتا نخست وزیری تایلند را در اختیار گرفت، ارتفا یافته بود.

وی تنها مقام ارشد دولت تایلند است که متهم به قاچاق انسان شده و این امر باعث تعجب بسیاری از مردم تایلند که اعتقاد دارند یک فرد بلندپایه همچون وی نمی تواند به تنهایی در این گونه فعالیت ها دست داشته باشد، شده است.

آمریکا که با کودتاچیان تایلند مخالف است ماه گذشته به دلیل رعایت نشدن استانداردهای مبارزه با قاچاق انسان در این کشور جنوب شرق آسیا، آن را در پایین ترین رتبه گزارش خود قرار داد.

قرار گرفتن یک کشور در پایین ترین رتبه گزارش آمریکا، باعث اعمال تحریم آن کشور می شود و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، تایلند را از این تحریم ها معاف کرده است.

واشنگتن قرار است گزارش جدید خود را دوشنبه هفته آینده صادر کند.