به گزارش پارس به نقل از فارس محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانشجویان مدال‌آور ورزشی دانشگاه پیام نور استان کرمان با اشاره به اینکه رویکرد ورزشی به سلامت جامعه کمک می‌کند، اظهار داشت: همگانی کردن ورزش یک رسالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی روی آوردن به ورزش است و جای خوشحالی دارد که دانشجویان در کنار فعالیت‌های علمی ورزش را نیز دنبال می‌کنند ادامه داد: نگاه توسعه‌ای به ورزش را دنبال می‌کنیم، زیرا همگانی کردن ورزش یک رسالت اجتماعی است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بزرگترین چالش موجود در کشور سلامت افراد جامعه است، تصریح کرد: خیلی از بیماری‌های موجود در کشور به‌دلیل بی‌تحرکی است.

وی با بیان اینکه بودجه سالانه‌ای که برای درمان و سلامت در نظر گرفته می‌شود بیش از 10 هزار میلیارد تومان است، گفت: اگر بودجه ورزشی را در کشور افزایش دهیم و به توسعه ورزش بپردازیم کمتر در حوزه درمان هزینه می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه از راه‌های پیشگیری درمان رویکرد ورزشی است، عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا مردم از دوچرخه به‌عنوان وسیله نقلیه خود استفاده می کنند که در حقیقت به سلامتی خود بها دادند.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ ورزش همگانی به مفهوم سالم‌سازی جامعه در دستور کار قرار گیرد.

در این مراسم محمود محمودی‌نیا مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با بیان اینکه سلامت نیاز جامعه امروزی است، گفت: ورزش امری معجزه‌آسا است که در بحث سلامت و پیشگیری از درمان کلیدی عمل می‌کند.

وی هزینه‌کرد در ورزش را نوعی صرفه‌جویی دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه فضاهای ورزشی، فضاهای درمانی کاهش پیدا می‌کند.

محمودی‌نیا با اشاره به اینکه ورزش در هیچ زمان از سال نباید تعطیل شود، گفت: ورزش منظم تاثیر مطلوب بر جسم می‌گذارد و حتی در ماه مبارک رمضان نیز نباید تعطیل شود.

وی توصیه کرد: در ماه مبارک رمضان پس از افطار با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حضور در استخر شنا به سلامتی جسم خود اهمیت دهید.

به گزارش فارس در این مراسم از 61 دانشجوی مدال‌آور دانشگاه پیام نور استان کرمان با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل به‌عمل آمد.