به گزارش پارس به نقل از شفقنا گرم ترین فصل سال شروع شد و دوباره بسیاری از ما برای فرار از هوای طاقت فرسای آن به استخرها پناه می بریم، استخرهایی شلوغ که تمیز نبودن همیشگی آنها گاه موجب بیماری های پوستی و چشمی می شود. یکی از شایع ترین مشکلاتی که همزمان با رفتن به استخر گریبان بسیاری را می گیرد، قرمزی و آب ریزش چشم است. شما فکر می کنید علت اصلی بروز چنین مشکلی که گاهی حتی بسیار آزار دهنده هم می شود چیست؟
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، اغلب ما کُلر موجود در آب به عنوان اصلی ترین مقصر قرمزی چشم می شناسیم، عاملی که شاید چندان اشتباه نباشد ولی در حاشیه قرار دارد. تحقیقات اخیر دانشمندان حکایت از آن داشته است که ادرار در آب مهم ترین عامل قرمز شدن چشم ها یا حتی عفونت آنهاست. در واقع اغلب شناگرهای آماتور آگاهی چندانی از عوارض ادرار کردن درون آب ندارند، به همین جهت  با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی و با این تصور که ادرار در آب حل می شود استخرها را آلوده می کنند.
از همین رو 71 درصد افرادی که در امریکا به استخر می روند اضافه کردن مواد شیمیایی به آب را عامل اصلی بیماری های عفونی و چشمی می دانند، بی خبر از اینکه خود همین شناگرها مهم ترین دلیل آلوده شدن آب هستند. این در حالی است که کلر و سایر مواد ضد عفونی کننده برای از بین میکروب ها به آب اضافه می شوند و بی توجهی انسان ها نسبت به خالی کردن مثانه در استخرها عامل ابتلای آنها به بیماری های چشمی گاه مزمنی می شود. اما این مشکل رایج و در ظاهر یک راه حل بسیار ساده دارد و آن اشتباه نگرفتن استخر با دستشویی است. در واقع اگر همه افرادی که به استخر می روند متوجه باشند که عدم رعایت بهداشت چه آسیبی به خودشان و سایرین می رساند هیچ گاه این راه ساده و بدون دردسر را کنار نمی گذارند.