به گزارش پارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۳۲ کیلو و ۵۰۰ گرم ماده مخدر صنعتی شیشه طی سال گذشته در این استان خبر داد.

سردار محمدرضا میرزایی گفت: کشف این میزان ماده مخدر شیشه نسبت به سال قبل از آن، ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی بر پیشگیری و برخورد با سوداگران مرگ به‌ویژه عاملان تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی تأکید کرد و افزود: ۳۳ درصد از دستگیرشدگان مربوط به مواد مخدر طی سال گذشته در ارتباط با مواد مخدر صنعتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به آثار مخرب و شدید مواد مخدر صنعتی، بیان کرد: تنها یک‌بار مصرف این مواد، اعتیاد شدید به همراه دارد که ترک آن نیز به آسانی میسر نیست.

میرزایی با اشاره به انهدام پنج آشپزخانه تولید ماده مخدر صنعتی شیشه سال گذشته در این استان اضافه کرد: دستگیرشدگان این کانونهای تولید افراد غیربومی بودند که با اقدام پلیس، به اهداف شوم خود نرسیدند.

ادموند قلابی وایبر و واتس‌آپ در شاهرود دستگیر شد

فرمانده انتظامی شاهرود نیز گفت: دستگیری جوان ۲۷ ساله با هویت جعلی ادموند در شاهرود، طومار ۲۳ گروه ضدفرهنگی را در وایبر و واتس‌آپ در هم پیچید.

سرهنگ غلامرضا کاظم‌زاده اظهارکرد: رصد و پایش فضای مجازی مأموران پلیس فتای شهرستان شاهرود را به فردی با نام مستعار ادموند که تعدادی گروه در شبکه‌های مجازی تلفن همراه ساخته بود، رساند.

وی با اشاره به اینکه ادموند ۳۰۰ نفر را در قالب ۲۳ گروه در لاین و واتس‌آپ ساماندهی کرده بود، تصریح کرد: انتشار اکاذیب، مسائل غیراخلاقی و کسب اطلاعات شخصی افراد مهم‌ترین اقدامات مجرمانه این فرد بود.

فرمانده انتظامی شاهرود افزود: با شناسایی ادموند مشخص شد، وی جوانی ۲۷ ساله اهل و ساکن شاهرود است و مأموران توانستند ادموند را در حوالی شهرستان شاهرود دستگیر کنند.

کاظم‌زاده با اشاره به کشف تعدادی تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی از داخل خودروی متهم که حاوی اطلاعات مهمی از اقدامات مجرمانه متهم بود، ادامه داد: وی در بازجویی‌ها به تشکیل گروه‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه و جذب کاربران به‌ ویژه جوانان برای سوءاستفاده اعتراف کرد.

وی گفت: متهم در شهرهای تهران، مشهد، گلستان و سمنان دارای سوابق متعدد کیفری است و با هویت جعلی و با جلب اعتماد افراد، اطلاعات و تصاویر خصوصی آنان را دریافت و از آن سوء‌استفاده می‌کرد.

فرمانده انتظامی شاهرود به شهروندان توصیه کرد: به هیچ‌وجه به هویت افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند و در مورد هرگونه اقدام مشکوک غیرقانونی در این فضا، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف محموله‌های ۴۳۸ میلیون ریالی تلفن همراه و سیگار قاچاق

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از توقیف محموله قاچاق تلفن همراه و تبلت و همچنین سیگار قاچاق به ارزش ۴۳۸ میلیون ریال خبر داد.

داوود رسولی‌فر امروز گفت: این دو محموله با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سه روز پایانی هفته گذشته کشف شد.

وی گفت: مأموران پلیس با متوقف کردن یک دستگاه اتوبوس در محور تهران به مشهد، ۵۱ دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت قاچاق را به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان ادامه داد: محموله ۳ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار قاچاق نیز با همکاری پلیس امنیت عمومی شاهرود کشف شد.

رسولی‌فر در خاتمه با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق گفت: همدلی و همکاری مردم و نهادها در اجرای موفق این طرح‌ها نقش مهمی دارد.