به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر محمد باقر نوبخت دربازه جزئیات این جلسه گفت: در این جلسه قرار شد با همفکری نمایندگان نواقص بودجه ای بخش بهداشت و درمان را حل کنیم اما هم دولت و هم نمایندگان بر بهبود وضع خدمات بهداشتی درمانی توافق و تاکید دارند.

وی افزود: اعضای کمیسیون در مجموع با توجه به محدودیت منابع از میزان بودجه اختصاص یافته به بخش بهداشت و درمان در سال ۹۳ راضی بودند در حالیکه کل بودجه عمومی کشور در سال ۹۳،۷ و دو دهم درصد کمتر از سال ۹۲ است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه انقباضی برای نخستین بار در کشور اجرا می شود، گفت: برای شفافیت و واقع بینی تلاش کردیم اعداد و ارقام پیش بینی و پیشنهاد شده مبتنی بر واقعیت باشد و به همین علت با وجود کمبود منابع و کاهش بودجه عمومی، اعضای کمیسیون از وضع بودجه درمان راضی بودند.

  پیش از این معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رشد فعلی بودجه سلامت (برای سال ۹۳) ، فقط بیمارستانها را از تعطیلی نجات می دهد، گفته بود: رشد بودجه سلامت در حد و اندازه ای نیست که بتواند سهم هزینه های درمانی مردم را کاهش دهد.

به گفته دکتر محمد حاجی آقاجانی، واقعیت این است که تورم اقتصادی در جامعه زیاد است اما تورم بخش سلامت در کشور مانند همه جای دنیا بیش از تورم کلی جامعه است. از سوی دیگر یک عقب ماندگی در تعرفه های خدمات درمانی از گذشته وجود داشته است به آن معنا که تعرفه ها هیچگاه متناسب با تورم، رشد پیدا نکرده است. همچنین وزیر بهداشت نیز از کسری ۸ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت خبر داده و گفته بود: هر چند اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال آینده، از وضعیت بهتری برخوردار است اما در مورد میزان بدهیهای وزارتخانه هیچ راه حلی به تصویب نرسیده است.