به گزارش پارس به نقل از تسنیم، موسسه نظارت بر حقوق بشر سوریه مدعی شد، تعداد کشته شدگان جنگ و بحران داخلی سوریه در ۳۳ ماه گذشته به بیش از ۱۲۶ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه متشکل از فعالان سیاسی، وکلا و پزشکان مدعی شدند که تا اول دسامبر ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۱۲۵۸۳۵ مورد مرگ و میر در سوریه را ثبت کرده اند.

بر اساس این گزارش آمار مربوط به قربانیان جنگ داخلی سوریه شامل ۴۴۳۸۱ غیر نظامی است که در بین آنها ۶۶۲۷ کودک و ۴۴۵۴ زن وجود دارند. در جریان درگیری های سوریه تاکنون ۲۷۷۴۶ شبه نظامی مخالف دولت سوریه کشته شده که از این تعداد تنها ۱۹ هزار نفر از اتباع سوریه بوده اند.

تلفات مخالفان دولت سوریه همچنین شامل ۲۲۲۱ نفر از نظامیانی است که از ارتش سوریه فرار کرده اند و بیش از ۶۲۶۱ نفر تبعه غیر سوری نیز در بین تلفات مخالفان بشار اسد دیده می شود.

این گروه حقوق بشر در ادامه مدعی شد که تلفات نیروهی دولتی سوریه در این مدت به بیش از ۵۰۹۲۷ نفر رسیده که از این تعداد ۳۱۱۷۴ نفر سرباز بوده و ۱۹۲۵۶ نفر نیز از شبه نظامیان وفادار به دولت بشار اسد بوده اند.

در این بین بیش از ۲۳۲ نفر از نیروهای حزب الله لبنان نیز کشته شده اند و ۲۶۵ مبارز شیعه غیر سوری طرفدار دولت سوریه نیز وجود داشته اند.
بحران داخلی سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی تاکنون ادامه داشته است.