حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، به رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت تذکر داد و خواستار ارائه برنامه‌ای جامع برای کاهش تورم، رشد تولید و رونق اقتصادی شد.

وی تأکید کرد که جامعه منتظر است تا دولت برنامه‌های خود را برای هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اعلام کند.

حاجی دلیگانی در تذکری به رئیس بانک مرکزی، به موضوع افزایش نرخ سود بانکی اشاره کرد و پرسید: آیا افزایش نرخ سود از ۱۸ درصد به ۲۳ و سپس ۳۰ درصد کمکی به کنترل نقدینگی کرده است؟

او افزود: اگر این اقدام مؤثر بوده، باید نرخ سود را بالاتر ببرند، اما شواهد نشان می‌دهد که هر کشوری که نرخ بهره بانکی پایین‌تری دارد، نرخ تورم کمتری نیز تجربه می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین خواستار پرداخت تسهیلات به بخش تولید شد و گفت: در حال حاضر در برخی موارد، این تسهیلات به تولیدکنندگان داده نمی‌شود که این موضوع منجر به افزایش نرخ نزول شده است.

وی بر لزوم ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دولت در خصوص کمبود گاز و برق تأکید کرد و اظهار داشت: «الان تقریباً یک ماه است که دولت جدید مستقر شده و باید سریعاً برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهد.

در ادامه، این نماینده مجلس از وزارت آموزش و پرورش خواست که در فرآیند استخدام، از اعمال سلایق شخصی که موجب تضییع حقوق افراد می‌شود، خودداری کند.