به گزارش پارس نیوز ، سیدستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران درباره برنامه خود جهت بهبود تجربه کاربران از اینترنت اظهار کرد: در اینجا دو نگاه وجود دارد اول اینکه نظارت‌هایمان در این زمینه را تقویت کنیم و این کار را در دوره جدید با جدیت پیگیری خواهیم کرد و دوم این که زیرساخت‌ها را تقویت کنیم که هر دو موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور محترم هم بحث رضایت مردم را مطالبه می‌کنند و مرتب در جلسات هیئت دولت این موضوع را تاکید دارند و مکلف هستیم که این را پیگیری کنیم. برنامه مشخص فعلا این است که طراحی در حال انجام است و گام به گام پیش می‌رویم. جالب است بدانید که در جلسه شورای معاونان ضمن معارفه معاونان جدید یکی از موضوعات جدی که بر آن تاکید کردم که به صورت دوره‌ای و مرتب در تعامل با خبرنگاران باشند و نشست‌های رسانه‌ای بگذارند و پاسخگو باشند.    

وی همچنین درباره موضوع فیلترینگ توضیح داد: محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است اما سلسله جلساتی برگزار شده و امروز هم جلسه‌ای داریم. پیگیری می‌کنیم و اجازه بدهید این موضوعات را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در بحث هوش مصنوعی نیز ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد یکی از آنها سازمان ملی هوش مصنوعی است که با آنها جلسه‌ای داشتیم؛ در کنار آن در این بخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور دارند و باید همه ظرفیت‌ها را در قالب هم‌افزایی پای کار بیاوریم و به زودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.    

هاشمی همچنین با اشاره به برنامه ورود رشته آی سی تی به مدارس، تشریح کرد: با آموزش و پرورش در حال تعامل هستیم؛ این تکلیف ماست و حتما کار را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره اقداماتی که برای بهبود کیفیت اینترنت در دستور کار قرار دارد، گفت: در بحث‌ ارتباطات ما قائل به افزایش کیفیت هستیم. ما یک تیمی را برای این موضوع تشکیل دادیم که در حال بررسی ابعاد مختلف هستند. تعدادی از گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات کشور به ویژه در بخش‌های بین استانی شناسایی شده که تقویت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.  

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها، مردم احساس کنند که کیفیت ارتباطات بهبود یافته است. این اقدامات به صورت گام‌به‌گام پیش‌می‌رود و از همکارانم درخواست کرده‌ام این مسئله را پیگیری کنند./ایسنا