تغییرات زیادی در خط حمله ما نسبت به سال گذشته رخ داده و فکر می‌کنم ایجاد هماهنگی در خط حمله و تیم نیازمند زمان است. روی مشکل گلزنی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و مطمئنا این مشکل را برطرف می‌کنیم. البته نباید فراموش کنیم ما در خط دفاع خوب عمل کردیم و در سه بازی گلی را دریافت نکردیم»

جلالی که منتقد بازی تدافعی تیم ملی بود حالا از این شیوه بازی دفاع می‌کند: «می‌گویند اگر می‌خواهید یک بازی را ببرید، باید در خط حمله تیم موفق باشید اما اگر می‌خواهید جام را ببرید باید بتوانید خوب دفاع کنید و گل نخورید. این موضوع یک اصل اثبات شده است. تیم ما در بخش دفاع خوب عمل کرده و همه بازیکنان به دفاع کمک می‌کنند. بخش دفاع فقط خط دفاع و دروازه‌بان نیست، بلکه منظور از دفاع، دفاع تیمی است. بیشتر انرژی بازیکنان ما صرف کارهای دفاعی می‌شود. به همین خاطر ما در حمله دچار مشکل شده‌ایم و سعی مان این است که خیلی زود این مشکل را برطرف کنیم»
 
اما دلیل بی‌کیفیت بودن لیگ ایران و دلیل کم گل زدن تیم‌هایی مثل سایپا چیست؟ جلالی باز هم تیم ملی را در این خصوص مقصر می‌داند. باز هم ایراد از کروش: «تیم ملی باید الگو باشد. البته این موضوع فقط در فوتبال ایران صدق می‌کند. بایرن‌ مونیخ یک الگو برای فوتبال آلمان است یا در اسپانیا بارسلونا و رئال مادرید الگو هستند. در ایران دو باشگاه وجود دارند که می‌توانند الگو باشند اما آنقدر درگیر مسائل حاشیه‌ای هستند که از نظر فنی هیچ وقت نمی‌توانند این کارکرد را داشته باشند. بنابراین وقتی این دو باشگاه نتوانند الگو باشند تیم ملی می‌تواند این کار را انجام دهد.»
 
راهکار جلالی چیست؟ او می‌گوید: «ما می‌توانیم مربیان با کیفیت و گرانقیمت را برای تیم ملی استخدام کنیم تا سبک تیم ملی جدید و نو شود. در حال حاضر اکثر تیم‌های لیگ از سبک تیم ملی کپی برداری کرده‌اند. بر همین اساس معتقدم حال که تیم ملی الگو است باید از ایده‌های بهتری استفاده کند و سبک‌های جدید و بهتری تولید کند. در بخش فنی همه معتقدند واقعا کیفیت لیگ خوب نیست.
 
بعضی‌ مقصر این بی‌کیفیتی را باشگاه‌ها می‌دانند و بعضی‌ دیگر می‌گویند تیم ملی مقصر است. مقصر هر کسی است، این بی کیفیتی خوب نیست. باید همه جمع شوند و با همفکری برای این مشکل راهی پیدا کنند. از نظر من اینکه بازیکنان در دوره آماده‌سازی لیگ با تمرکز کامل در تمرینات شرکت نمی‌کنند و به دنبال حل مشکلات اداری هستند، یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌کیفیتی لیگ است. این موضوع خیلی مهم است و نباید ساده از کنار آن بگذریم»
 
جلالی پای رسانه‌ها را هم به میان می‌کشد: «موضوع دیگر به رسانه‌ها بر می‌گردد. متاسفانه آنها فقط به نتایج کسب شده توجه می‌کنند و کاری به کیفیت ارائه شده از سوی تیم‌ها ندارند. وقتی پیروز می‌شوم از من تمجید می‌شود، بدون اینکه بررسی کنند که من چگونه پیروز شده‌ام و وقتی بازنده باشم انتقاد می‌کنند، بدون اینکه بدانند چگونه بازنده شده‌ام.
 
به طور مثال امسال با تیمی بازی کرده‌ام و نتیجه‌ آن صفر - صفر بوده است. در نهایت هم یک امتیاز تیم من گرفته و یک امتیاز هم به حریف ما داده‌اند اما وقتی 90 دقیقه‌ بازی را می‌بینید، تفاوت زیادی میان تیم‌ها وجود دارد و به این موضوع کسی توجه نمی‌کند.»