به گزارش پارس نیوز، 

محمد مهدی عسگرپور در پاسخ به این سؤال که جمیله دارالشفایی، نویسنده سریال از فتنه‌گران سال ۸۸ و عضو کمپین چهارشنبه‌های سفید بود، نظرتان درباره مصاحبه‌های اخیر ایشان که این شناسنامه را به گونه‌ای در اختیار رسانه‌ها قرار دادند چیست، آیا به دنبال حاشیه‌سازی برای شخص شما و این سریال بودند، پاسخ داده است: «وقتی بحث تولید مطرح شد یک ماه بعد از خلاصه سکانس‌ها باید فیلمبرداری را شروع می‌کردیم مثل خیلی از سریال ها.

وقتی درگیر تولید بشوم دیگر نمی‌توانم آن طور بایسته و شایسته روی نگارش فیلمنامه مسلط باشم. باید یک فیلمنامه‌نویس دعوت می‌شد. بیشتر فیلمنامه‌نویسان سر کار بودند و قرعه به نام جمیله دارالشفایی افتاد.

نمی‌دانستم چنین گرایشات سیاسی دارند، چراکه درگیر فضا‌های مجازی نبوده‌ام و کماکان هم نیستم. این را هم بدانید در فیلمبرداری بخش قابل توجهی از فیلمنامه را دوباره تغییر دادم تا آن چیزی بشود که من دوست داشتم. نقش ایشان در مجموعه سریال آن‌قدر زیاد نشد به همین دلیل از ابتدا قرار بود نام ایشان کنار من به‌عنوان فیلمنامه‌نویس نوشته شود، اما به‌دلیل کم بودن حجم حضورشان، نامشان به‌عنوان همکار فیلمنامه‌نویس در تیتراژ آمد. حالا، چون درگیر این حواشی شدیم می‌گویم خلاصه سکانس‌ها از جمله قصه فرناز هشت ماه قبل‌تر نوشته شد و سند ۲۰۳۰ را نخواندم و شرمندگی‌های من است که فقط کلّیت این سند را خوانده‌ام و البته جزئیات به یک فهم نیاز دارد.

من فکر می‌کنم ماجرای «رهایم نکن» ربطی به آن سند ندارد. اینجا می‌گوییم یک دختر به‌دلیل زیاده‌خواهی ممکن است در دام بیفتد. ما می‌خواهیم به خانواده بگوییم با این پدیده روبه‌رو شدید چطور باید با آن برخورد کنید. 
عسگرپور درباره تولید سریال طنز در ماه رمضان هم اینگونه توضیح می‌دهد: تردید ندارم سریال‌های طنز جزو واجبات تلویزیون است که باید به آن پرداخته شود و آدم‌های شایسته و کار‌های متفاوت ایجاد شود. برخی دوستان که کار‌های طنز انجام می‌دادند امروز با تلویزیون کار نمی‌کنند، به همین خاطر تلویزیون بخشی از سرمایه‌اش را در این زمینه از دست داده است.

برخی اوقات با پول زیاد می‌خواهد این رویه را برگرداند و برخی از نهاد‌ها با تزریق پول‌های بیشتر این کار را انجام می‌دهند. به نظر من در هر سفره‌ای باید کار طنز وجود داشته باشد. ویژگی ماه رمضان با بقیه ماه‌ها متفاوت است. می‌دانید که رسانه ملی به دلیل بی‌پولی زمانی سراغ کسانی رفت که می‌توانستند پول تزریق کنند و بدهی‌های قدیمی سازمان برگردد، حتی در شرایط مساوی کارگردانی که می‌توانست پول تزریق کند یا کارگردانی که طرح و ایده بیاورد برایشان تزریق پول ارجحیت داشت.


انتهای پیام/