اختصاصی پارس؛
متاسقانه دیروز هم رخ داد/ برگزاری مراسم غیر اخلاقی؛ نه ربیع الاول خرافه تشییع لندنی
تبرّی به اندازه ای اهمیت دارد که برخی عالمان و محققان، آن را مهم تر از تولّی دانسته اند؛ زیرا ولایت و محبّت به اهل بیت و ائمه معصومین (ع) اختصاص به شیعیان ندارد؛ بلکه غالب اهل سنت، به اهل بیت معصومین علاقمندند و فضائل و مناقب ایشان را به طور گسترده نقل کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- متاسفانه دیروز نیز مراسمات غیر اخلاقی و خرافی نهم ربیع اتفاق افتاد. حال چه باید گفت؟
«وقتِ آن رسیده است که دنیای اسلام به خود آید و اسلام را به عنوان صراط المستقیم الهی و راه نجات انتخاب کند و در آن، با استحکام قدم بردارد. وقت آن رسیده است که دنیای اسلام، اتّحاد خود را حفظ کند و در مقابل دشمن مشترکی که همه گروههای اسلامی، آسیب آن دشمن را دیدهاند - یعنی استکبار و صهیونیسم - به طور متّحد بایستد، شعارهای واحدی بدهد، تبلیغ واحدی بکند و راه واحدی را بپیماید. انشاءاللَّه مورد تأیید پروردگار و مورد حمایت قوانین و سنن الهی هم خواهد بود و پیش خواهد رفت.1»
اگر در طول تاریخ اسلام به بررسی دقیقی بپردازیم، خواهیم دریافت که یکی از مهم ترین عواملی که باعث ایجادضعف در سپاه اسلام و ریخته شدن خون های بسیار وکینه ورزی های دیرینه و حتی در مواردی ایجاد انحراف از صراط مستقیم شده است چیزی جز اختلافات میان شیعه وسنی نبوده است .در این زمینه افرادی از دوستان نادان و دشمنان حیله گر اسلام نقش بسیاری ایفا کرده اند.کما اینکه همیشه دوستان جاهل ابزاری در دست منافقین می شوند. این افراد نادان و نا آگاه همواره برای انجام رفتارهای نسنجیده ی خود توجیهاتی به ظاهر شرعی می تراشند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طرح نظریه ی وحدت از سوی امام خمینی (ره) و مبنائی شدن این مسئله در آرمان های انقلاب اسلامی و جهانی اندیشیدن رهبران انقلاب اسلامی به تدریج افرادی که گویا از این پدیده ی مبارک دل خوشی نداشتند به تدریج کینه های خود را که در حقیقت عقده های حقارت آن ها بود با بهانه ی ولائی بودن و حب اهل بیت و تبری از دشمنان اهل بیت دست به فعالیت هائی زدند که دشمنان قسم خورده ی انقلاب هم که این فرصت را بسیار برای رسیدن به اهداف شوم خود نافع می دیدند از این افراد مغرض و شاید هم ساده لوح حمایت ویژه نمودند و این افراد جریانی را به راه انداختند موسوم به جریان شیرازیها ،همان جریانی که از آن با عنوان تشیع انگلیسی یاد می شود. این جریان در راستای اهداف شوم خود اختلافاتی که بین شیعه وسنی بوده است را با چاشنی خرافات و با راهبرد توهین علنی به مقدسات اهل سنت این قدر پررنگ می کنند که نه تنها زمینه های برانگیخته شدن احساسات برادران اهل سنت و فضا برای فعال شدن نیروهای تکفیری داده میشود.
یکی از زمینه هائی که این جریان از آن سو استفاده ی بسیار نمودند و به مقدسات برادران اهل سنت توهینهای فراوان نمودند ، ماجرای نهم ربیع الاول است. این جریان انحرافی با تمسک به برخی از منابع ضعیف و روایات بی سند و خودساخته معتقد هستند که خلیفهی دوم در این روز کشته شده و به قاتل او که شخصی یهودی بوده و هدفش از این کار نیز کینه ای بود که از سپاه اسلام به دل داشت و بنای خلیفه کشی را در اسلام پایه ریزی کرد لقب شادی بخش قلب حضرت زهرا داده اند، لقبی که سزاوار وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه است.
در اینجا برای بررسی این اعتقاد آن ها به بررسی این موضوع می پردازیم:
اولا: خلیفه ی دوم در نهم ربیع الاول به قتل نرسیده بلکه معروف بین مورخین و نیز علمای شیعه و ایضا علمای اهل تسنن این می باشد که خلیفه ی دوم در ماه ذی الحجه به دست ابولولوء کشته شده است . تواریخ مختلفی نیز برای آن در ماه ذی الحجه گفته شده ا ست . از میان مورّخان ابن سعد، یعقوبی، خلیفه بن خیاط، مسعودی، طبری، ابن اعثم و بلاذری قتل عمر را روز ۲۶ یا ۲۷ ذیحجه سال ۲۳ ثبت کرده و مورخان بعدی غالباً نظر آنان را پذیرفته و نقل کرده اند.شیخ مفید رحمت الله علیه نیز ۲۶ ذیحجه را روز ترور و ۲۹ آن ماه را روز مرگ عمر می داند. دیگر عالمان شیعه نیز در طول تاریخ همین نظریه را پذیرفته و گزارش کرده اند؛ چنانکه مرحوم مجلسی می نویسد: «اینکه گفته اند قتل عمر در ماه ذیحجه بوده بین فقهای شیعه امامیه مشهور است.»
ثانیا: از جمله اعتقاد جماعت تشیع لندنی در نهم ربیع الاول عمل به حدیثی است با عنوان رفع القلم . طبق برداشت بی مبنائی که از این حدیث نموده اند معتقدند که انجام هر عملی در این روز برای شادی ولو گناه کبیره باشد جائز است .در حالی که اساسا در فهم روایت اگر برداشتی مغایرمبانی اصیل دین داشته باشیم آن فهم مردود است . اگرچه روایتی داریم که در آن به مبارک بودن این روز اشاره شده اما هیچ گاه این به معنای این نبوده که انجام هرفعلی در این روز جائز است چون طبق نص صریح آیات و روایات و ادله ی عقلی و برهانی اساسا محال است روزی باشد که در آن روز بتوان هرعملی انجام داد. بلکه به مهلت بیشتر برای توبه کردن اشاره دارد و فرمودندکه در این روز گناه تا زمانی ثبت نمی شود. اما این ننوشتن گناه برای همه مومنین وجود دارد ومختص به روز خاصی نیست لکن مهلت برای ننوشتن گناه هفت ساعت میباشد. خداوند بواسطه ی لطف خود به بندگانش مهلت می دهد تا هفت ساعت احدی از ملایکه از گناه وی مطلع نباشند و اگر توبه کرد گناهش را نمی نویسد و حساب نمی کند . اما اگر مهلت به پایان رسید و فرد توبه نکرد ؛ آنگاه گناه بر وی نوشته می شود. باتوجه به برخی احادیث این مهلت ها برای زمان ها و افراد مختلف متفاوت هستند. در روزنهم ربیع الاول نیز این قانون وجود دارد اما آنچه مهم است اینست که به واسطه عظمت این روز، خداوند ارفاقی به بندگانش کرده است و آن ارفاق این ست که مهلت توبه برای مومنین افزایش داده شده است . به عبارتی خداوند مهلت توبه را تمدید کرده است که اگر در روز نهم ربیع الاول به واسطه مشغولیت نتوانست توبه کند؛ مهلت بیشتری داشته باشد و این بدان معنی نیست که گناهی نوشته نشود. مسلما اگر این نکته که رفع القلم در روایت به منظور برداشته شدن قلم و ننوشتن هیچ گناهی باشد یعنی برداشته شدن تکلیف از شیعه ، اساس این روایت را دچار تزلزل خواهدکرد و از درجه ی اعتبار ساقط خواهد بود .
ثالثا:تا به امروز هیچ جا در لسان اهل بیت عصمت و طهارت حتی برای بزرگترین دشمنانشان ، بی احترامی دیده نشده است و متاسفانه این مهم نادیده گرفته شده و به بهانه ی چنین روزی و بنا بر صحت حدیث رفع القلم به طریقه ی مذکور ( تمدید مهلت توبه ) ، دست به هر اقدامی زده شده و انواع و اقسام فحاشی ها به برخی صحابه ی پیامبر صورت گرفته و آنرا تبری از دشمنان اهل بیت نام می نهند که متاسفانه با آداب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت مخالف است چرا که قرآن خود نیز میفرماید : « به بت بت پرستان نیز اهانت نکنید مباد که به خدای شما اهانت کنند .» که متاسفانه اعمال برخی نیز دستاویز عده ای متعصب شده و به قتل شیعه مبادرت می ورزند .
در زیارت عاشورا بهترین نوع تبری به ما آموزش داده شده است و باید تولی و تبری ما به صورت عمومی و در ملاء عام باشد اما تولی و تبری این نیست که میبینیم بلکه بین مفهوم معنای تولی و تبری تا آنچه ما برداشت کرده ایم زمین تا آسمان تفاوت است . تبرّی به اندازه ای اهمیت دارد که برخی عالمان و محققان، آن را مهم تر از تولّی دانسته اند؛ زیرا ولایت و محبّت به اهل بیت و ائمه معصومین (ع) اختصاص به شیعیان ندارد؛ بلکه غالب اهل سنت، به اهل بیت معصومین علاقمندند و فضائل و مناقب ایشان را به طور گسترده نقل کرده اند.نمونه ای از تولای ما در روزهای عاشورا و ایام محرم و صفر نهفته است و زن و مرد با عشقی وصف ناشدنی به حضرت حسین در همه ی سنین و همه ی صنوف،به ایشان عشق می ورزند و تولای خود را به جهانیان نشان می دهند .
آنچه که در تبری نیز باید مورد اهمیت قرار بگیرد اینست که ما ابراز دشمنی خود نسبت به دشمنان این خاندان را باید به صورت عمومی و علنی ابراز نماییم و از دشمنان امروز حضرت مهدی اعلام برائت نماییم . دشمنانی که امروزه اگر حضرتش ظهور نماید کمر به قتل حضرتش می بندند . این تبری آن زمان معنا پیدا خواهد کرد که همچون تولای ما به حضرت حسین ، عمومی شود . روایت تعمیم دهیم که در اینصورت می توان به روایت اعتماد نمود .2
خداوند لعنت کند برابوبکر، عمر و عثمان براولادشان بر اصحابشان و مدافعشان
شما هيچ موقع ودرهيچ زمان ازاسلام بويي نبرده ايد براساس نظريه علماي بزرگ شيعه عمردامادعلي وفاطمه است اوهمسرام كلثوم است وجايزنيست به مقدسات ديگرمسلمانان توهين شودشمابه قول وفرمايشات رهبرمعظم انقلاب شيعه انگليس نشين هستيد
اقا یداله نژادی : حالت خوبه برادر ؟ این همه تو این مقاله برای جناب شما دلیل آوردند ، از خطر تفزقه گفتند ، از فجایع و ضعف مسلمانان دراختلاف مخرب گفتند ، اوضاع پاکستان ، کشتار مسلمانان به اسم این مذهب وآن مذهب و بدست خود هموطنان شان خیلی خوبه ، عبرت انگیز نیست؟ کجای دلمان میسوزه که 1500 سال پیش چه اتفاقی افتاده که امروزمان را فراموش کنیم که دشمن اصلی مان پشت مرزهایمان و استکبار جهانیست نه برادران هموطن مان. جناب شما اگر ایرانی و مسلمان مدبری هستید ، توی نظرات بهترست همه چیز را در نظر بگیرید .
برای جلوگیری از تفرقه بین برادران تشیع و تسنن و جلوگیری از سوء استفاده یه عده کور دل بهتره ی درخواست و توضیحی بدم:
در تشیع ناسزا گفتن ممنوع است ولی لعن وجود دارد، لعن یعنی از خدا بخوایم کسی رو در عالم دوزخ عذاب کنه.
یدا... نژاد جان بهتر بود می نوشتی الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد(ص) و آل محمد(ص) و آخر تابع له الی ذالک.
در ثانی این ی بحث اعتقادی و تاریخی است ، اگه کسی بخواد حقیقت رو کشف کنه خیلی راحت میتونه به شرطی که بی طرفانه تحقیق کنه، خدا هم نورش رو به دل اون محقق میندازه و شامل اونایی میشه که در آیه شریف آیت الکرسی می فرمایند یخرجهم من الظلمات الی النور.
نباید اعتقادات کسی رو ناسزا بگیم چون باعث تفرقه و دشمنی بین ما میشه.مرسی عزیز
در دین اسلام توهین و اهانت به مقدسات مجاز شناخته نشده است پس چه طور به راحتی به خودتون حق میدین به خلفای اهل تسنن توهین کنین
واقعا جای تاسف دارد
هنوز یاد نگرفتی چطور تو فضای رسانه مطلب بذاری؟ اینجور حرفا باعث ناراحتی اهل تسنن و خوشحالی دشمنان می شه. نه بصیرت داری و نه مفهوم ولایت پذیری رو فهمیدی.
خدا تو و امثال تو را که درکی از مطلب فوق نگرفته اید و از بصیرت بویی نبرده اید را هدایت کند.
خداوند لعنت کند کسانی راکه با سخنان نسنجیده باعث اختلاف بین مسلمانان می شوند .
لعنت بر قاتلان و دشمنان اهل بيت (عليهم السلام)
خدا لعنت کنه اون کسانی که بین مسلمونها تفرقه می اندازن که امام خمینی شدیدا مخالف این کار بود . و خدا لعنت کنه اون کسانی که از امریکا و انگلیس پول می گیرن که مثلا به خلفا فحش بدن و بذر نفاق رو بین ایرانیان پروروش بدن . .... هر کسی به سنت رسول الله درست عمل کنه چه مسلمان شیعه چه سنی قبلها و دلهاشون به همه نزدیک میشه و ان شا الله دغل و فریب امریکا و ایادی شیطانیش راه به جایی نمی بره . ما پیرو ان خمینی کبیری هستیم که به ندای اون سنی و شیعه با هم متحد شدن و بر علیه استکبار در عراق و ایران و پاکستان و افغانستان لبنان و سوریه و نیجریه قیام کردن .
لبیک یا حسین ... داداش اختلاف ننداز . تنت می خواره ؟!!!
این لفظ " تشیع لندنی " را از کجا آورده اید و یعنی چه ؟؟؟
شما خودتان دارید دامن میزنید به تفرقه آنگاه میگویید چرا اینها فلانند و بهمانند؟؟؟
اگر دل و جرات دارید خیلی محترمانه و با خوشرویی مناظره کنید تا هر کس مستدلا" به اشتباه خود برسد و مشکل حل شود - اما اگر جرات و توان مناظره و گفتگوی مصلحانه ندارید حق ندارید اینطور برخورد کنید .
امروز شما که نمیدانم که هستید ، به این آقا و شاگردان و مریدانش میگویید تشیع لندنی خب انتظار نداشته باشید آنها از شما و گروه پشت سرتان خوششان بیاید و به شما و حرف شما و ... احترام بگذارند.
در کجای قرآن و سیره نبوی (ص) این تشیع لندنی آمده و یا دیده شده ؟؟
چرا اینقدر ناشیانه عمل میکنید ؟؟؟؟؟
خدالعنت کسانی که آتش بیارمعرکه هستند
عزیزان شرمنده همه رو بجز (یدا...) منفی دادم ،اشتباهی کردم ها!!!!!!!!! چطور میشه اصلاحش کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این لفظ " تشیع لندنی " را از کجا آورده اید و یعنی چه ؟؟؟
شما خودتان دارید دامن میزنید به تفرقه ... ! آنگاه میگویید چرا اینها فلانند و بهمانند؟؟؟
بهترین روش پیروی از قرآن است که فرمود : " رحماء بینهم "
یعنی ما مسلمانان باید نسبت به همدیگر رئوف و مهربان باشیم و در این مورد خاص برترین و کارآمدترین روش ، گفتگو است آنهم در فضایی کاملا" آرام ...
لذا میتوانید خیلی محترمانه با مناظره و گفتگو مسئله را حل کنید تا هر کس مستدلا" به اشتباه خود برسد و مشکل برطرف شود - چراکه با نزاع و مجادله مشکلات اضافه خواهد شد و دایره دشمنی ها و کینه توزی ها گسترده تر ...
امروز شما که نمیدانم که هستید ، به این آقا و شاگردان و مریدانش میگویید تشیع لندنی خب انتظار نداشته باشید آنها از شما و گروه پشت سرتان خوششان بیاید و به شما و حرف شما و ... احترام بگذارند.
در کجای قرآن و سیره نبوی (ص) این تشیع لندنی آمده و یا دیده شده ؟؟