به گزارش پارس به نقل از مهر، دواتگری با بیان این مطلب که انضباط شهری عامل موثری در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید، تصریح کرد: ما هر اندازه بتوانیم در حوزه پیشگیری فعالیت و سرمایه‌گذاری کنیم به همان اندازه نیز هزینه درمان را کاهش خواهیم داد.

وی به ضرورت ساماندهی دستفروشان و سایر آسیب‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: آسیب اجتماعی معضلات قضایی را هم در پی دارد بنابراین اجرای طرح انضباط شهری در راستای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی لازم وضروری است.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه شاهد ناهماهنگی‌هایی بین بخش‌های مختلف در ساماندهی و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرها هستیم، تصریح کرد: جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این خصوص نتیجه ای در پی نخواهد داشت بنابراین باید شهرداری‌ها، بهزیستی و دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی به صورت هماهنگ و با مدیریت متمرکز در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

دواتگری با اشاره به اینکه برای تحقق هرچه بیشتر طرح انضباط شهری لازم است دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در بحث آسیب‌های اجتماعی در قالب برنامه منسجم حرکت کنند، افزود: با فعالیت‌های هماهنگ و همکاری و هم‌افزایی می‌توان شاهد تحقق طرح انضباط شهری به معنای واقعی آن در تحقق اهداف مدنظر باشیم