به گزارش پارس ، «منوچهر رضایی» شهردار وقت «به دلیل برخی مسائل» طی نامه‌ای استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد که پس از ثبت قانونی استعفانامه، موضوع در جلسه علنی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت نیز با این درخواست موافقت شد. پس از قبول این استعفا نیز به دلیل جلوگیری از رکود کار بلافاصله "ناصری" که معاون اداری مالی شهرداری رباط کریم بود تا انتخاب شهردار به عنوان سرپرست شهرداری منصوب شد؛ اما به دلیل بروز برخی مشکلات در شورای شهر این شهرستان با وجود طی روندهایی برای انتخاب شهردار، رباطکریم هنوز شهردار ندارد.

در همین ارتباط «محمدحسین بدرلو» در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، می‌گوید: بیش از 50 روز از کناره‌گیری شهردار رباط کریم گذشته است و پس از آن طی یک فرایند مردم‌محور و دموکرات، انتخاب شهردار را شروع کردیم؛ بر این اساس 48 رزومه‌ به شورا ارائه شد که در ابتدا 27 نفر، سپس 12 نفر و در مرحله آخر سه نفر را با آرای اعضای شورای شهر انتخاب کردیم. یکی از این افراد آقای کاویانی، شهردار شهر جدید پرند بود که به دلیل بخشنامه‌ای که از بخشداری به شورا ارسال شد، متوجه شدیم نمی‌توانیم او را انتخاب کنیم. همچنین دو فرد دیگری که جزو گزینه‌های مطرح شده از سوی شورای شهر هستند، سابقه شهرداری دارند و مورد قبول‌اند اما اعضای شورای شهر برای انتخاب یکی از آنها همکاری نمی‌کنند و در این وضعیت به بن‌بست رسیده‌ایم.

وی در همین راستا از استانداری تهران خواست « مساعدت کند تا بر اساس اصول انتخاب شهردار، از بین این دو نفر یکی را انتخاب کنند تا شهر را از بلاتکلیفی خارج شود.»

بدرلو با بیان اینکه « در این میان برخی از اعضای شورای شهر مطرح کردند که باید فرایند دیگری برای انتخاب شهردار طراحی کنیم» این اظهارنظرها را نشانه جدی‌نبودن موضوع برای این افراد خواند و افزود: این روند می‌تواند آسیب‌های جدی به شهر وارد کند. همچنین اگر این شرایط ادامه داشته باشد بدبینی 50 نفری که برای شهرداری رزومه ارائه داده‌اند به شورای شهر و همچنین بدبینی نخبگان شهر را به دنبال خواهد داشت. »

اما «بیژن سلیمانپور» فرماندار شهرستان رباط کریم نظر دیگری دارد.

وی در این خصوص می‌گوید: سابقا هم شهرهایی بودند که حتی 9 ماه شهردار نداشتند؛ البته نمی‌خواهم این روند را تایید کنم. من حتی به صورت مکتوب هم به اعضای شورای شهر رباط کریم اعلام کردم در حداقل زمان شهردار را انتخاب کنند. اما به دلیل حساسیت این موضوع نباید حق قانونی شورای شهر را تحت‌الشعاع سرعت قرار داد تا در انتخاب خود دچار مشکل شوند.

وی اضافه می‌کند: 50 نفر با ارائه رزومه اعلام آمادگی کرده بودند که اعضای شورای شهر با بررسی برنامه‌ها و شرایط مختلف دو گزینه را انتخاب کردند. در حال حاضر نیز در مراحل پایانی انتخاب شهردار هستند.

به گفته وی، « شهردار سابق به دلیل مشکلات شخصی کناره‌گیری کرده است.»

سلیمانپور با تاکید مجدد بر اینکه « این تاخیر غیرقانونی نیست» می‌گوید: بر اساس قانون فقط تا سه ماه پس از استعفا یا عزل شهردار، سرپرست شهرداری می‌تواند امور را اداره کند.

فرماندار رباط کریم ادامه می‌دهد: خدمات شهری طبق روال عادی توسط سرپرست شهرداری مدیریت می‌شود و ما نظارت می‌کنیم؛ بنابراین از این جهت مشکلی وجود ندارد.