به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان ایرادات شورای نگهبان به طرح تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند به منظور تامین نظر این شورا رفع کردند و ماده واحده این طرح را با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

وکلای ملت به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده واحده این طرح، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند به افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارند و به سن ۶۰ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان رسیده اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون های موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی مصوب ۳ تیرماه ۱۳۵۴ و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده شده اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت نمایند.

افرادی که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند، می توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ۱۰ سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این حکم برخوردار شوند.

بهارستان نشینان همچنین با اصلاح تبصره یک ماده واحده این طرح سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند به فرزندان و همسران بیمه شده متوفی که زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارد نسبت به سنوات، مستمری پرداخت نمایند.

نمایندگان مجلس از آنجا که ایراد شورای نگهبان منطبق به اصل ۷۵ قانون اساسی و به دلیل تامین بار مالی این قانون بود، در تبصره ۲ ماده واحده طرح مذکور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را موظف کردند علاوه بر حق الثبت فعلی یک در ۱۰هزار به قیمت منطقه ای بابت حق الثبت اموال غیر منقول دریافت و به ردیف خاصی در خزانه داری کل واریز نماید.

دولت مکلف است اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون را از محل درآمدهای موضوع این تبصره پیش بینی نماید.