به گزارش پارس ، رضا طلایی نیک در گفتگو با تسنیم، در مورد روز جهانی قدس و تاثیر این روز بر مذاکرات سازش اظهار داشت: روز جهانی قدس، کانون تعامل و همبستگی اسلام گرایان و حق طلبان جهان است، قدس محور راهبردی و عملی برای اتحاد اسلامی است که با ابتکار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به منظور همبستگی با ملت فلسطین و بسترسازی برای تحقق جبهه آزادی خواهان و حق طلبان بنیانگذاری شده است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی توطئه های خود را در محدوده های فراتر از سرزمین فلسطین دنبال می کند چراکه راهبرد اصلی صهیونیستها مقابله با عقبه سیاسی و حمایتی فلسطین و لبنان در منطقه است لذا بسیج همه ظرفیت های ممکن برای مقابله با ایران، سوریه و سایر جریانات حامی مقاومت در دستور کار صهیونیست ها قرار دارد و یکی از ایده های اصلی غرب از ایران هراسی و اسلام هراسی همراهی با زاویه صهیونیست ها است.

این کارشناس مسائل راهبردی اظهار داشت: موضوع فلسطین به سرنوشت جهان اسلام و امنیت پایدار گره خورده است و صهیونیستها علاوه بر مقاومت، دو موضع دیگر یعنی وحدت و بیداری اسلامی را نیز دنبال می کنند، چراکه با تقویت وحدت و بیداری اسلامی، فلسطینیان به پیروزی نهایی خواهند رسید که به ضرر آنها خواهد بود.

طلایی نیک افزود: صهیونیستها از لابی فعال خود در آمریکا، اروپا و برخی دولتهای منطقه، فشار علیه ایران، سوریه، عراق و لبنان با هدف شکستن عقبه انتفاضه فلسطین استفاده می کنند.

وی ادامه داد: مسلمانان و آزادی خواهان در روز جهانی قدس ظرفیت ضد صهیونیستی ملتها را نشان می دهند چراکه این روز نماد اتحاد اسلامی و حق طلبی در جهان است و البته فراتز از نماد وحدت به نهاد سیاسی علیه جبهه صهیونیستی گسترش یافته است.

این کارشناس مسائل راهبردی خاطرنشان کرد: راهبرد اصلی برای امنیت پایدار و مهار تهدیدات صهیونیست ها استفاده از طرفیت های جهان اسلام برای حمایت از انتفاضه و مقاومت است که در روز جهانی قدس تجدید پیمان سالیانه مسلمانان علیه رژیم صهیونیستی است.