به گزارش پارس به نقل از فارس، پلیس ایالت « ویسکانسین» ، ۲۰ معترض را مقابل ساختمان پارلمان این ایالت در حالی که تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند، دستگیر کرد.

این دستگیری به این دلیل صورت گرفت که یک قاضی فدرال حکم کرده بود که برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی مقابل ساختمان پارلمان نیازمند دریافت مجوز است.

بر اساس این گزارش، این اعتراضات روز چهارشنبه، بیش از دو سال پس از تصویب قانونی جنجال برانگیز ایالت ویسکانسین آمریکا که اختیارات اتحادیه های کارگری را به شدت محدود می کند، برگزار شد. بسیاری از افرادی که دستگیر شدند متعهد شدند که امروز، پنجشنبه، بار دیگر تجمع برگزار می کنند و تأکید کردند که حق قانونی برای تجمع دارند.

گروهی از معترضان به مدت دو سال است که هر روز مقابل ساختمان پارلمان ویسکانسین تجمع می کنند و حرف های اعتراضی خود را به شعر و آواز تبدیل می کنند و ترانه های ضد جمهوری خواهان می خوانند.

ایالت ویسکانسین، پس از آن که « اسکات واکر» ، فرماندار جمهوریخواه این ایالت در فوریه ۲۰۱۱ میلادی، قانون جنجال برانگیزی را علیه کارگران تصویب کرد، صحنه اعتراضات بوده است. مطابق با این قانون جنجالی، قدرت چانه زنی اتحادیه های بخش های عمومی به شدت کاهش می یابد.

دولت واکر در دسامبر ۲۰۱۱ سیاست دسترسی به پارلمان را بازبینی کرد تا تمامی فعالیت های سازماندهی شده در پارلمان نیازمند دریافت مجوز باشند.

اتحادیه آزادی مدنی آمریکا علیه این سیاست اقامه دعوی کرد و یک قاضی منطقه ای در ۹ ژوئیه حکمی را صادر کرد و تصریح کرد که تجمع های کمتر از ۲۰ نفر نیاز به مجوز ندارد.

پلیس ویسکانسین اعلام کرده است که علت دستگیری این بوده که تجمع کنندگان حاضر نشدند به هشدار پلیس توجه کنند و ظرف چند دقیقه متفرق شوند.