به گزارش پارس به نقل از ایسنا،   مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته گفت که ۱+۵ شامل کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، آمریکا و چین است که به زودی گام های بیشتری را در خصوص حل مساله هسته یی ایران، مورد بررسی قرار خواهند داد.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از این دیپلمات اعلام کرد که" هدف از برگزاری این نشست این است که ببنیم چگونه می توانیم در مذاکرات با ایران گام برداریم. "

بنابر گزارش رادیو صدای روسیه، نمایندگان گروه ۱+۵ امروز سه شنبه نشستی را به منظور بررسی مساله هسته یی ایران در بروکسل برگزار خواهند کرد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به عنوان نماینده روسیه در این نشست حاضر خواهد شد.

انتظار می رود بعد از مراسم انتصاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران، نشست دو جانبه ای میان ۱+۵ و ایران برگزار شود که هنوز زمان و مکان این مذاکرات مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز نیز روز جمعه گزارش داد: کاترین اشتون سه شنبه میزبان نشست مقامات عالیرتبه ۱+۵ در بروکسل برای مذاکره درباره چگونگی پیشبرد مذاکرات هسته یی با ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر جمهوری اسلامی خواهد بود.

این خبرگزاری به نقل از مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش داد که مقامات عالی رتبه آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان در این نشست در باره اینکه « چگونه در پرونده هسته یی ایران به جلو پیش برویم مذاکره خواهند کرد. »

وی افزود: ما مشتاقیم در این گفت وگوها (با ایران) پیشرفتی ملموس حاصل کنیم.