ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پارس با اشاره به شعار اعتدال گرایی رئیس جمهور منتخب در تعامل بین اصلاح طلبان و اصول گرایان تأکید کرد: اعتدال گرایی توأم با خردگرایی است و معنای آن از دو رفتار خروج نمی کند. یک، رفتار افراطی و دوم رفتار تفریطی.

وی با بیان اینکه اعتدال گرایی گفتمان اسلامی و دینی ست و بر محور اخلاق حرکت می کند اظهار داشت: اعتدال گرایی مطمئناً رفتارهای دور از عقل و غیر مدبرانه را منع خواهد کرد.

ندیمی تأکید کرد: معنای آنچه که ما بخواهیم به شیوه اعتدال گرایی رفتار و حرکت کنیم چیزی جز این نیست که ما دیگر احساسی برخورد نخواهیم کرد که این امر می تواند نتایج مثبت مردمی را هم همراه داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتدال گرایی ما را به رفتارهای منطقی با گروه ها واشخاص سوق خواهد داد اظهار داشت: در صورت قبول حرکت در مسیر اعتدال گرایی باید آن دسته از رفتارهای را انتخاب کنیم که با پشتوانه منطق و استدلال و از سویی دیگربا تناسب و ضرورت همراه باشد. که مطمئناً چنین رفتارهایی عملاً راه به اندیشیدن خواهد برد.

ندیمی در رابطه با تعامل بیشتر اصلاح طلبان و اصول گرایان در صورت تحقق مسیراعتدال گرایی تصریح کرد: واقعیات حرکت احزاب و گروه ها در ایران این پیام را متواتر می کند که ما اساساً در خصوص جدایی احزاب پس از انقلاب که به خانواده انقلاب هم مربوط می شوند باید به چند نکته را توجه داشته باشیم که گام اول، اهمیت به اخلاق است که می تواند قواعد مشترک بینابینی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بی اخلاقی ریشه جدائی بسیاری از احزاب در دوران انقلاب بود تصریح کرد: : نادیده گرفتن و عدم باورپذیری ظرفیت ها، در این مسئله مؤثر بوده است.

ندیمی با بیان اینکه رفتار فراجناحی می تواند جلوی روند تعیین کنندگی احزاب را در تشکیل کابینه ها بگیرد تصریح کرد: رفتار فراجناحی می تواند در مسیر شایسته سالاری دولتها حرکت کند.

این نماینده مجلس ابراز عقیده کرد: بنابراین با رویکرد فراجناحی می تواند مشترکات اصلاح طلبان و اصول گرایان که به واقع وجود عینی دارد را افزایش داد.

ندیمی با بیان اینکه اصلاحطلبان و اصولگرایان آنقدر مشترکات دارند که بتوانند حتی چند قرن با هم تعامل کنند تصریح کرد: برخی دوست دارند به جای افزایش اشتراکات اصلاح طلبان و اصول گرایان به دنبال نقاط اختلاف باشند.

ندیمی تصریح کرد: برخی به دنبال نزاع اصلاح طلبان و اصول گرایان در جهت رفع منافع خود هستند

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برخی اگر از دامن زدن به اختلافات این دو گروه کم کنند قطعاً این دولت می تواند موجبات تعامل اصلاحطلبان و اصولگرایان را فراهم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخی قصد دارند نقاط منفی کوچک را بین این دو طیف بزرگ جلوه دهند و از این مسیر به تبلیغات پروپاگاندای خود بپردازند در پایان افزود: برخی با جدایی اصلاح طلبان واصول گرایان به دنبال ورود اشخاص ناشایست و افراطی به بدنه نظام هستند لذا به عقیده بنده اصلاح طلبان و اصول گرایان از ۱۰۰ واحد تعریف شده ۹۵ واحد مشترک دارند و وقتی چنین است نباید به چند واحد جزئی، بیش از حد دامن زد چرا که چنین رویکردی جایی برای همراهی کردن با خانواده انقلاب ندارد.