به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان « تله سور» ؛ خورخه آرئازا، معاون رئیس جمهور ونزوئلا روز چهارشنبه در مصاحبه ای خبری اعلام کرده است که مقامات کشورهای اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و فرانسه که اجازه پرواز هواپیمای حامل اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی و همراهانش را نداده بودند از سوی سازمان سیای آمریکا دستور گرفته بودند.

آرئازا در خصوص رابطه میان اقدام کشورهای اروپایی و سازمان سیا گفت: یکی از مقامات یکی از این کشورها اطلاعاتی برای ما ارائه کرده است که متوجه شدیم سازمان سیا مسقیماَ از برج های مراقبت این کشورها خواسته بوده است تا به مورالس و همراهنش اجازه پرواز ندهند.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا همچنین خاطر نشان کرد که این اقدام نه تنها موجبات ناراحتی بولیوی که موجبات ناراحتی تمامی منطقه را فراهم آورده است.

وی در ادامه افزود: تنها سوالی که برای ونزوئلا باقی می ماند این است که این کشورهای اروپایی توسط مقامات کشور خود کنترل می شوند و یا از سوی مقامات واشنگنتن.

روز چهارشنبه دولت های فرانسه، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا مجوز ورود هواپیمای حامل مورالس و همراهانش را برای پرواز در خطوط هوایی این کشور را صادر نکردند و این هواپیما ناگریز شد تا تغییر مسیر داده و وارد فرودگاه وین در کشور اتریش شود.

مقامات اتریش علت این اقدام را بازرسی برای یافتن ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا بیان کردند.