به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مرتضی تمدن در حاشیه مراسم مجریان و برگزارکنندگان انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تصریح کرد: امروز تمام هماهنگی ها بین مسوولین مربوط به برگزاری انتخابات ایجاد شده و این مسوولین در اوج تعامل با یکدیگر قرار دارند که این نوید برگزاری انتخاباتی پرشور را می دهد.

تمدن با بیان این که نزدیک به ۶ هزار شعبه اخذ رای در استان تهران برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در این ۶ هزار شعبه اخذ رای حدود ۱۱۸۰۰ صندوق اخذ رای وجود دارد. در شهر تهران نیز نزدیک به ۳۷۰۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

استاندار تهران با بیان این که برگزاری انتخابات نیازمند اوج هماهنگی ها بین مسوولین امر است، گفت: امروز همه امکانات و زیرساخت های لازم برای برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا و همچنین انتخابات میاندوره ای در حوزه فیروز کوه و دماوند فراهم شده است.

وی با بیان این که بیش از ۲۰۰ هزار دست اندرکار اعم از نیروی انتظامی، اعضای شعب اخذ رای و همچنین نمایندگان کاندیداها در این انتخابات فعالیت خواهند کرد، افزود: امروز نیروی انتظامی برای مراقبت از شعب اخذ رای در اوج آمادگی خود قرار دارد و همچنین بیش از ۷۰۰ بازرس در سرتاسر استان تهران مراقبت خواهند کرد که انتخابات در مدار قانونی خود و در اوج سلامت برگزار گردد.

تمدن با اشاره به اینکه متولدین ۲۴ /۳/۱۳۷۳ به قبل یعنی کسانی که ۱۸ سال کامل دارند، مجاز به شرکت در انتخابات می باشند، گفت: ما تلاش داریم که با درنظر گرفتن همه تمهیدات قانونی نتایج این دو انتخابات را در کوتاهترین زمان ممکن اعلام کنیم.

استاندار تهران با تاکید بر این که برگزارکننده انتخابات مردم هستند نه دولت، خاطر نشان کرد: هیات های اجرایی و نظارت این دوره از انتخابات را همچون دوره های گذشته، مردم تشکیل می دهند و دولت فقط نقش هماهنگی و پشتیبانی از این هیات ها را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: روند برگزاری این دوره از انتخابات به گونه ای است که برای انتخابات شورای شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری هیات های مستقل اجرایی درنظر گرفته شده است. همچنین در شعب اخذ رای نیز صندوق هایی جداگانه برای این انتخابات درنظر گرفته شده است.

تمدن با توصیه به کاندیدا های این انتخابات، درخواست کرد که همانطور که تاکنون عواطف اعضای ستاد و هوادارانشان را کنترل کرده اند در ایام نزدیک به انتخابات نیز از این امر دریغ نکنند و به مدیریت ستادهای خود بپردازند.

استاندار تهران در پایان با بیان این که مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند که کاندیداها باید در صحبت هایشان به اثبات خود بپردازند ومطالباتی را اعلام نکنند که امکانپذیر نباشد، گفت: همانطور که هیات های نظارت و اجرایی کشور اعلام کرده اند، چنانچه یکی از کاندیدا ها در رسانه ملی نسبت به دستگاهی اظهارنظر کند این حق برای آنها پیش بینی شده است که در رسانه ملی از خود دفاع کنند.