به گزارش پارس محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با بیان اینکه" در نظام اسلامی یکی از اساسی ترین عناصر تشکیل نظام، مردم هستند" ، افزود: در نظام ما همیشه انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است، چراکه حضور حداکثری مردم به معنای مقبولیت نظام و قدرت بخشیدن به مسئولان برای حل مشکلات و افزایش قدرت مانور آنها در عرصه های منطقه ای و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه" مردم ایران با وجود کارشکنی های استکبار جهانی طی بیش از سی سال گذشته همیشه در بزنگاه های مهم از جمله راهپیمایی ها و انتخابات در صحنه حضور خود را نشان داده اند" ، تصریح کرد: امیدواریم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا، مردم بار دیگر حضور خود را حتی چشمگیرتر از گذشته به نمایش بگذارند.

این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه" حضور مردم نیازمند بسترسازی هایی است" ، گفت: عوامل مختلف باید وظیفه خود را به درستی بشناسند و انجام دهند، از جمله شورای نگهبان باید بر حسب فرمایش مقام معظم رهبری سعی کند در تایید کاندیداها از سلایق مختلف استفاده کند و اجازه دهد هر گروهی که می خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند در انتخابات کاندیدا داشته باشند. همچنین شورای نگهبان باید بر روند انتخابات نظارت داشته باشد و با قاطعیت با تخلفات برخورد کند.

ابطحی با بیان اینکه" عوامل اجرایی و هیات های اجرایی حاضر بر سر صندوق های انتخابات باید امانت داری را رعایت کنند" ، اظهار کرد: رسانه ها بخصوص رسانه ملی نیز باید با رعایت بی طرفی در اختصاص وقت به کاندیداها و نوع سوالات از آنها فعالیت کند و روزنامه ها و خبرگزاری ها هم از دروغ پراکنی و تخریب کردن رقیب به هر قیمت بپذیرند تا بتوانیم انتخاباتی سالم را با ایجاد اعتماد در مردم پیش رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی روزنامه های زنجیره ای و خبرگزاری های متصل به کارتل های سرمایه داری در جهت مأیوس کردن مردم و برای کاهش حضور آنها در صحنه انتخابات تلاش می کنند و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور باید در این زمینه تمام فعالیت ها را رصد و به موقع عمل کنند.

این نماینده پیشین مجلس در پایان اظهار کرد: رعایت تمام موارد ذکر شده موجب می شود مردم با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و با توجه به احساس مسئولیت ملی و مذهبی خود حماسه بزرگ دیگری را رقم بزنند.