اختصاصی پارس؛
آخرین توصیه ریگی به تکفیریها/ افزایش تهدید علمای اهل تسنن ایران از سوی داعش و وهابیت
عناصرایرانی داعش، برخی علمای اهل تسنن ایران مخصوصا علمای شافعی را علاوه بر ارتباط با نظام اسلامی، به علت اعتقاد به توسل به پیامبر، زیارت قبور، تقدیم کتاب خود به مقام معظم رهبری و اظهارات ارادت به ایشان مشرک خوانده اند.
پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- بعد از اینکه علمای اهل تسنن ایران نسبت به اعدام گروههای تروریستی وهابی همچون جبهه حق و جهاد و.. موضع محکم و همراه با تبیین داشته اند مجددا فشار و تهدیدات از سوی داعش به اینها روند افزایشی به خود گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بر همین اساس تماس با اعضای خانواده و نزدیکان علمای اهل تسنن از مناطقی در بلوچستان پاکستان، عراق و کردستان عراق و تهدید جانی و اهانت از جمله این هجمه های بوده است.
عناصر داعش با انتشار تصاویری از مصافحه و مراوده علمای مناطق سنی نشین کشور با مقامات و شخصیتهای نظام از جمله مقام معظم رهبری در شبکههای اجتماعی و سایت های مرتبط با این گروهک تروریستی، آنان را مورد هجمه و تهدید به مرگ کرده اند.
عناصر داعش این افراد را متهم کرده که به دشنمان اسلام و صحابه پیامبر، خدمت می کنند!!
عناصرایرانی داعش، برخی علمای اهل تسنن ایران مخصوصا علمای شافعی را علاوه بر ارتباط با نظام اسلامی، به علت اعتقاد به توسل به پیامبر، زیارت قبور، تقدیم کتاب خود به مقام معظم رهبری و اظهارات ارادت به ایشان مشرک خوانده اند.
سوال و جواب علمای اهل سنت از ریگی در حضور خانواده شهدای ترور/ آخرین توصیه ریگی به تکفیریها
پنجره- دیدار عبدالمالک ریگی با خانوادههای شهدای ترور و علمای اهلسنت از جالبترین ملاقاتهای ریگی بعد از دستگیریاش بود. کارنامه ریگی نشان میدهد که مانند دیگر گروههای تروریستی سلفی تکفیری بیشترین جنایاتش را علیه برادران اهل سنت صورت داده است. علمای اهل سنت در این دیدار از او پرسیدند که کدام عالم اهل سنت به تو مجوز کشتن برادر مسلمان را داده است؟ خانواده شهدا نیز تقریبا هیچ سوالی از او نداشتند و فقط نظارهگر قاتل فرزندانشان بودند.
ریگی:
در سال 1381(هـ.ش) با چند نفر از دوستانم در زاهدان گروهی را تشکیل دادیم که با گروگانگیری و درخواست پول، امور و حوائجمان را می گذراندیم. همچنین با قاچاقچیان بلوچی که در منطقه بودند نیز رابطه داشتیم و آن ها سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی در اختیارمان قرار میدادند. در سال 2004 با آمریکایی ها در اسلامآباد ملاقات کردیم. یکبار من نماینده بودم و بار دیگر دوستم.
طبیعتاً آنها از لحاظ مادی و معنوی ما را حمایت میکردند. باید این نکته را هم بگویم که در سال 1388 یعنی 2008 میلادی یک نفر از اعضای گروهک منافقین با من ملاقات کرد و خواست تا یکی از افراد ناتو با من ملاقات کند. من و یکی از افراد گروه در مراکش با این دو ملاقات داشتیم که در این ملاقات آنها چند خواسته داشتند. اولین خواسته آنها، این بود که عملیات و محل فعالیتمان را از بلوچستان به پایتخت انتقال دهیم و بعد از عملیاتمان، کارهای تبلیغاتی و فرهنگی داشته باشیم. همچنین می گفتند افراد ما در شهرهای مهم و تهران به شما معرفی می شوند تا این افراد، در جریان عملیات قرار گیرند؛ که ما با آنها نیز دو ملاقات در راستای فعالیتهایمان داشتیم. آخرین عملیاتمان انتحاری بود که از طرف گروه برنامهریزی شده بود و اگر اجرا میشد، افراد زیادی توسط گروه کشته میشدند.
راهی که ما انتخاب کرده بودیم و مبنای فکری ما بود براساس سطحینگری و عدم رسوخ در مسائل دینی و تعصب و نفرتی که در درون ذهن حاکم است، بود. اما علل انحرافاتم همانطور که قبلا هم گفتم یکی کمبود علم است و دیگری برمیگردد به کسانی در جامعه که مردم از آن ها حرفشنوی دارند که باید روشنگری کنند و در اینخصوص کم کاری کرده اند. برای ما که (قطعا) کم کاری ما را می رساند. وقتی که من عملیاتی انجام می دادم برای شفافیتی بود که باید با آن مقابله میکردم و هرگز مباحث علمی مطرح نمی شد و طبعاً ما هم در راهی که فکر میکردیم کاملا درست است (قدم نهادیم) و بهخاطر همین همیشه روی آنها پافشاری میکردیم. من بارها و بارها گفته ام که اگر بعضی از علما این اقدامات را محکوم میکردند میگفتیم که بیایند و بحث کنند.
یکی از علمای اهل سنت:
امکان نداشت عالمی با شما ملاقات کند، از شما سوال میکنم این امکان وجود داشت؟ خیر. وقتی با تعصب و هیجان تیراندازی میکردید آیا سخن کسی را قبول میکردید؟ خیر. «سردار» هم قبول نکرد با شما صحبت کند و شهید شد؟! تو در پیشگاه خدا هم نمیتوانی بگویی که من با استناد به این آیات، روایات و مذهب اسلامی این کار را کردم. طبق کدام قوانین نه یک دفعه، نه دو دفعه بلکه مصرانه این کار را انجام میدادید؟ به چه دلیلی این حرکت و جرم عظیم را خارج از اسلام و آیات و روایات و خارج از فتوای تمام علمای اهل اسلام، علیه مسلمانان رهبری کردید؟!
ریگی:
سطحینگری یا کم علمی موجب این مسائل شد. کم علمی همراه با تعصب مشکلات بسیار بزرگی را به بار می آورد. حتی در طول تاریخ از این قبیل مسائل بوده است.
یکی از علمای اهل سنت: چند سال در مدرسه دینی تحصیل کرده اید؟
ریگی:
تقریبا پنج سال.
یکی از علمای اهل سنت:
علمای مذهب ما که شصت سال پیوسته مطالعه و تالیف و تصنیف و تدوین کرده اند، فکر کردی ایمان نداشتند؟ تمام این ها بیایمان بودند که این حرکت را انجام نداده اند؟ بر روی کره زمین هیچ کس فتوای براندازی این نظام را نداده است. برای شما هم روشن است که جهان اسلام، اینجا را بهعنوان یک جمهوریاسلامی قبول دارد. انقلاباسلامی، مجلس اسلامی، جمهوری اسلامی. کسی که تحصیل کرده می داند که خدا در چهل سالگی رسالت را بر پیغمبر تمام کرد. تو به چه مجوز عقل و منطق، در این سن و سال، گروه کم علمی را ایجاد کرده ای و این سخنانت را توجیه میکنی. با این کار به مذهب و علمای ما نیز خدشه وارد شده است.
ریگی:
من به علما نسبت نداده ام، من گفتم مسئول کار هستم و گفتم علما باید طی روشنگری...
یکی از علمای اهل سنت:
علما؟! ...
ریگی:
یک اشتباهاتی بوده است و من این اشتباهات را قبول دارم.
یکی از علمای اهل سنت:
من یک سوال ساده ای دارم، این سوال خیلی ساده است. آیا این قتل و کشتار بهنفع یا به ضرر اسلام تمام می شود؟ و این قتل و کشتار و راهبندان بهنفع یا به ضرر قوم بلوچ تمام شد؟ بلوچ تروریست است؟ بلوچ قاتل است؟ شهرستانهای دیگر میگویند که به بلوچستان نرویم که بلوچها آدم میکشند، مردمکش هستند، سر می بُرند. این برنامه های شما به ضرر بلوچ تمام شد. و اما در مسئله جهاد، آیا مسئله جهاد در کشتار مسلمانان است یا کفار؟ جنابعالی چند نفر نیرو برای کمک به مردم فلسطین و غزه روانه کردید؟ یا اینکه بر علیه اسرائیل و آمریکا چند عملیات انتحاری انجام داده اید؟ سوالم ساده است آیا این قتل و کشتار بهنفع یا به ضرر اسلام تمام شد؟ بهنفع یا به ضرر بلوچ؟
ریگی:
مسلماً جواب واضحی دارد و شما این سوالها را به شکل دیگری مطرح کردید و بزرگتان به شکلی دیگر مطرح کرد و پاسخ من این است که اشتباه و سطحی نگری بوده است. هم مشکلاتی را برای خود این خانواده ها و افراد و هم در سطح جامعه (بهوجود آوردم) و هم ضربه ای به اقتصاد (اینجا زدم چراکه) برای رشد اقتصادی و توسعه در یک استان و منطقه، مهم ترین چیز امنیت است و تا زمانی که امنیت برقرار نباشد هیچ سرمایه گذار یا افرادی حاضر نیستند که به اینجا بیاید و سرمایهگذاری کنند.
یکی از علمای اهل سنت:
شما چه دینی دارید و پیرو چه مذهبی هستید؟
ریگی:
من مسلمانم.
یکی از علمای اهل سنت:
از چه مذهبی پیروی می کنید؟
ریگی:
از مذهب ابوحنیفه.
یکی از علمای اهل سنت:
شما به قتل رساندن افراد بیگناه را در دارزین، تاسوکی، نوبندیان و اتوبوس سپاه زاهدان و حمله انتحاری در سراوان و پیشین را طبق مذهب حنفیه چه طور توجیه میکنی؟ ابوحنیفه می گوید: اگر در شخصی 99 جنبه کفر باشد و یک جنبه اسلام باشد ما آن را کافر نمیدانیم؟ حدیث خالد بن ولید را چه طور توجیه میکنید؟ حدیث حضرت علی (علیهالسلام) را چه طور توجیه میکنید؟ آیا در مذهب ابوحنیفه که شما معتقدید من پیرو این مکتبم و این مکتب را با یاوهگوییتان بدنام کردید، فرقی بین کافر حربی و غیر حربی هست یا نه؟ جهاد در چه زمانی برای یک فرد مسلمان علیه کفر واجب است؟ با توجه به اینکه فقط پنج سال تحصیل کرده اید و مسلما در وصول و طریق تحصیل علمای اهل سنت که از قدیم تا به حال متداول بوده است، به پنج سال نه کسی عالم شده است و نه فتوا دهنده. پس این فتوای خودسرانه خودتان را چطور توجیه میکنید؟
ریگی:
آنچه که من انجام دادم براساس خطا، خطای فکر، خطای ذهن و کمبود علم رخ داده است. و حالا شما این را به شکل های مختلف مطرح میکنید. من دارم میگویم در باب کفر، در باب کشتن، در باب همه این چیزها، وقتی که کم علمی باشد یا کمبود علم باشد، وقتی که سطحی نگری باشد، و بر ذهن هم نفرت مسلط باشد، طبیعتا نتیجهاش این می شود. ولی تمام اینها، ریشهاش به پاکستان و اعتقاد آن ها در رابطه با مذهب تشیع، برمیگردد. برای ما هم این سوال بود که چرا در آن طرف مرز یک نظر هست و در این طرف مرز یک نظر دیگر؟
یکی از علمای اهل سنت:
من یکی از شاگردان علمای پاکستان هستم، تحصیلاتم در پاکستان و دیپلم را در کراچی(گذراندهام) و نظریه و فتواهای علمای پاکستان را خیلی بهتر از شما می دانم. مسئله اینجاست که شما قتل و کشتار آن همه افراد بی گناه را چه طور توجیه می کنید؟ مسئله بعدی اینجاست که چرا فتوای علمای پاکستان و هند و مصر و عربستان و جهان اسلام را علیه اسرائیل بهکار نبردید و علیه اسرائیل قیام نکردید، بلکه برعکس از اسرائیل برای نابودی، برای حملات انتحاری و ایجاد ناامنی، برای مردم مسلمان ایران کمک گرفتید؟ این چه مذهبی است که شما از ابوحنیفه دارید؟ این چه مذهبی است که شما خودتان را طرفدار دین مبین اسلام معرفی می کنید؟ آیا ابوحنیفه دارای این عقیده است؟ اشتباهی کردید، به اسلام و ابوحنیفه ربطش ندهید. اشتباهی کردید ربطش به علمای محقق ندهید. محمد تقی عثمانی ـعالم پاکستانیـ و یکی از محققین جهان در یکی از جلسات که در ارتباط تقریب مذاهب دولت جمهوری اسلامی ایران با مذهب شیعه داشتند، شیعه را کافر ندانستند و علمای جهان، شیعه اثنیعشری یعنی همان امامیه را بالاتفاق مسلمان می دانند و شما به قول برادرتان عبدالحمید که گفت ما در حزبمان، تعدادی مفتی داریم که افراد گروهک ما اجازه ندارند سوالات خودشان را از علمای بیرون کنند و باید از این مفتیان (فتوا دهندگان) بپرسند و الان شما مدعی هستید که چرا علما پیش ما نمیآمدند؟!
یکی از اعضای خانواده شهدا:
درگذشت شهدای وحدت و تمام شهدایی که توسط جنایتکار عبدالمالک ریگی و گروه ملحدش به شهادت رسیدند را تسلیت عرض می کنم. یاد و خاطره شهید شوشتری، شهید محمدزاده، سرداران بلوچ، طوایف بخش پیشین را همیشه در یاد و خاطر خودمان داریم. «ما» سردار شوشتری را دعوت کردیم. ما برادران پاسدار سبزپوش خود را در آن جلسه دعوت کردیم و مردم و طوایف پیشین میزبان بودند. همه به شما مرگ گفتند و همه نزد خداوند متعال شکایت خودشان را ابراز کردند.
روزی که حادثه پیشین اتفاق افتاد عبدالمالک ریگی گفت: که طوایف پیشین چون طوایف ضعیفی بودند من این کار را اینجا انجام دادم. آیا آن روز خداوند رحمان را در نظر نگرفته بودی؟ که یک روز، چوب خدا بر سرت فرود میآید، طوری که هیچوقت برایش دوایی پیدا نشود؟ عکس محمد ـکودک چهار سالهـ را که در حادثه تروریستی پیشین به شهادت رسید، نشان دهید. شما در مصاحبه تان گفتید که اینها مزدور بوده اند. مزدوری آقای محمد چه بود؟! نوزده نفر از طوایف من را در پیشین شهید کردید و هر روز با تلفن و تماسی که با بنده داشتید تهدید میکردید.
بهعلاوه شما 43 نفر از مهمانان و مردم ما را در آنجا به شهادت رساندید. گناه سردار شوشتری چه بود؟ به کدامین گناه اینها شهید شدند؟ به کدامین گناه و جرم اینها شهید شدند؟ سردار شوشتری که آمده بود و در سیستان حضور پیدا کرده بود، سیستانی که الان شما اینجا شعار می دهی که برای تبعیض و بیعدالتی و احترام نگذاشتن به علما و نمیدانم رعایت نشدن عدالت اجتماعی و غیره و چون مردم استان رنج می برند من رفتم فلان و بهمان کردم. بهخاطر این مسائل، سردار شوشتری آمد و با خلوص نیت و صادقانه به مردم پیوست.
این حرفهای من ریا نیست، من شش هفت ماه با این بزرگوار و همراهان ایشان بودم و واقعا به غیر از اخلاص و خلوص نیت از اینها چیزی ندیدم. به مردم و طوایف کمک میکردند، همایش برای شما و گروهتان چه تهدیدی بود که بیایید آنجا را مورد حمله قرار دهید. دنبال اختلاف و نفاق و مشکلآفرینی بودید، ولی خونی که در آنجا ریخت، خون برادران شیعه و سنی باعث وحدت و استقامت بیشتر شد تا مصمم تر راه آن ها را ادامه دهیم و این را بدانید که شما و گروهتان و کسانی که بخواهند در مقابل طوایف و در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند، عددی نیستند و قطعا نابود خواهند شد.
اما راه چاره، مبارزه با جهل فرهنگی است. برای تو که اسلحه گرفتن بلد شدی و اقداماتت غیر از جنایت و جنجال و بدبختی و بیچارگی برای مردم (فایدهای نداشت) و دودش به چشم مردم ما رفت. کجا سود بردند؟ کدام حرکت شما به دین منفعت رساند؟ شما علمای ما را بد نام کردید، مرز ما بسته شد، دودش به چشم مردم بدبخت مرزنشین ما که امیدشان به فرصت های مجاورت با مرز بود، رفت.
شما و گروه شما خیلی اشتباه کردید. ما و مردم و طوایف پیشین، درخواست قصاص داریم و از مقام قضایی کشور درخواست داریم که شما را به مجازات اسلامی ـانشاءاللهـ محکوم کنند که برای تمام کسانی که به قوم بلوچ خیانت میکنند مایه عبرت باشد.
شما به غیر از خیانت هیچ کاری نکردید. من نمی خواهم که جواب من را هم بدهید.
یکی از علمای اهل سنت:
با توجه به اینکه به اشتباهت پیبردی و صداوسیما هم نشان داد که شما اشاره ای کردی و صحبت های کوتاهی هم داشتی که من به اشتباهم پیبردم و به همه افرادم که دارای ذهنیت قبلی هستند (میگویم) که برگردند. این درحالی است که در آن زمان علما هر قدر که این عملیات را محکوم کردند و صحبتهای شما را محکوم میکردند، شما هیچ توجهی نداشتید و از راهتان برنگشتید. و اکنون قطعا کسانی در گروهتان هستند که تمام صحبتهایتان را بنای بر مجبوری و اکراه شما میگذارند. حالا شما چه شیوهای برای منزوی کردن این گروه بهکار میبرید تا دوباره این اتفاقات پیش نیاید؟
ریگی:
سعی کنند که تعصب و نفرت را از ذهنشان خارج کنند چون وقتی که تعصب بر ذهن حاکم باشد خرد و عقل ضعیف می شود و تعصبات، انسان را به یک راه و روش دیگری سوق می دهد. شما باید مسیری را انتخاب کنید که از نزدیک به آن آشنا هستید. الان هم میتوانید بروید نزد چند نفر از علما (و راهنمایی شوید). من همه (جنایاتم) را قبول کردم، نکردم؟ مسئولیت...
یکی از علمای اهل سنت:
این آقا از نظر شرعی، پیکر شهدا را چه طور توجیه میکند؟ گروگانهایی را که میبردند و شهید می کردند؟ پیکر شهیدان را می بردند و میفروختند. از نظر شرعی چه طور توجیه میکردید که پیکر شهدا را میفروختید و پول می گرفتید؟
یکی از علمای اهل سنت:
سوال من این است که شما گفتید که من پنج سال درس خواندم و خیلی از مردم کشور، خیلی از مردم، از علمای بلوچستان یا از علمای اهل سنت، از حوزه ها و از مدرسه های اهل سنت اطلاعات کافی ندارند. شما الان این را جواب دهید که در این مدت پنج سال که در مدرسه و در حوزه درس خواندید یکی از اساتید فتوا یا توضیح یا ارشاد یا پیشنهادی داد که شیعه واجب القتل است؟ بود یا نه؟
ریگی:
نه.
یکی از علمای اهل سنت:
پس این درس که شما برای شیعه کشی و مردم کشی یافتید از مطالعات بینتیجه خودتان بوده است. این را که قبول دارید؟ این راه درستی بوده است یا اشتباه؟
ریگی:
اشتباه بوده است، و تمام کسانی که دست به این اقدامات زده اند یا حتی می زنند باید در فکر و نظریاتشان تجدید نظر کنند. افراد گروه هم باید این کار را بکنند و علما هم دیگران را نهی کنند که دست به این کارها نزنند.
یکی از اعضای خانواده شهدا:
شما در افغانستان مزدور بودید؟
ریگی:
نه نبودم!
یکی از خانواده شهدا:
تو مسلمانی، تو سنی هستی؟
ریگی:
اشتباه بوده است و امیدوارم که دیگر کسی این اشتباه را نکند.
یکی از خانواده شهدا:
کسی که این همه قتل کرده است برای چه باید اینجا بایستد؟ تو فکر میکنی بیگناه هستی؟ من در موبایل عکسی دارم که بچهای را کشتهای. این بچه را چه میگویی؟
یکی از علمای اهل سنت:
عملیات و کارهای او به دور از حق و بشریت بوده است و از دیدگاه اسلام، اعمال او به کل محکوم است و از دیدگاه جامعه بشری هم محکوم است.
یکی از علمای اهل سنت:
نه تنها سراوان، نه تنها بلوچستان، نه تنها اهل سنت یا شیعه ایران، بلکه هر کسی که حس انسانیت یا بشریت داشته باشد و آن را احساس کند از او متنفر هستند. هیچکس از او خوشش نمی آید و هیچکس او را بهعنوان قهرمان تلقی نمیکند. او خودش را بلوچ معرفی میکند، درحالیکه قوم بلوچ را با این حرکات خودش بد نام کرده است و نه قوم بلوچ و نه عالَم اسلام او را تایید نمیکند
مروری بر نظرات علمای اهل تسنن ایران
گروههایی مانند داعش همواره بهعنوان بخشی از پازل اختلافافکنی آمریکا و اسرائیل در میان شیعه و سنی منطقه عمل کردهاند. منتصب شدن گروههایی مانند داعش به اهلسنت، بسیاری از علمای اهلسنت جهان اسلام را نگران و مجبور به واکنش کرده است.
داعش، بهانه جدید آمریکا برای تجاوز است
مولوی ابراهیم قاضیزاده، از علمای اهلسنت بلوچستان، ضمن اشاره به اینکه گروهک داعش مورد حمایت مالی و تسلیحاتی برخی حکام خودفروخته عرب است، اظهار کرد: این تروریستها با دخالت در امور سوریه و عراق قصد شکستن اتحاد مسلمانان را دارند و هرگونه کشتار در کشورهای اسلامی از کانال آمریکا و اسرائیل صورت میگیرد.
امام جمعه اهلسنت سیستان در ادامه افزود: حضور داعش در عراق بهانه مجددی برای تجاوز آمریکا به این کشور اسلامی است. ملت عراق هرگز حضور مجدد آمریکا در این کشور را نمیپذیرند و استفاده از توان و نفوذ جمهوری اسلامی ایران بهترین گزینه برای حل دیپلماسی بحران عراق است.
جنایات داعش غیرشرعی است
مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهلسنت سیستانوبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار کرد: جنایات داعش نه تنها غیردینی و غیرشرعی است؛ بلکه جنایت علیه بشریت محسوب میشود.
این روحانی اهلسنت افزود: قدرتهای استکباری و غربی از طریق اجیر کردن تعدادی مزدور بهدنبال ایجاد تفرقه و ناامنی در کشورهای اسلامی هستند.
مولوی سلامی ادامه داد: برخی کشورهای غربی از طریق گروهک داعش و گروهکهای مشابه درحال پیگیری بخش اعظمی از این مقصد شوم هستند.
وی عنوان کرد: اقدامات این گروهها مشروعیت دینی ندارد و احکام اسلامی با چنین جنایاتی بیگانه است. کدام حکم اسلامی مجوز قتل زن، کودک و تخریب مدارس، بیمارستان و مساجد را صادر کرده که امروز گروههایی مانند داعش چنین ادعایی دارند.
همه اهلسنت در ایران داعش را محکوم میکنند
مولوی عبدالغنی دهانی از مدرسان حوزه علیمه اهلسنت زاهدان نیز در این باره گفت: داعش پس از شکست در سوریه این بار به عراق آمده تا نقشه جدید استکبار را در این کشور دنبال کند.
وی افزود: این جنایات توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و درگیری مذهبی است و همانطور که بزرگان اهلسنت و تشیّع عراق علیه فعالیت این گروهک اعلام جهاد کردند؛ همه علمای اهلسنت ایران هم اقدامات این گروهک را محکوم میکنند.
علمای اهلسنت به مبانی اعتقادی داعش اعتراضات جدی دارند
مولوی بارانی، مدیر حوزه علمیه اهلسنت طوبی زاهدان نیز دراین باب به خبرنگار ایکنا گفت: داعش خود را یک گروه سنی میداند که تماماً به دستورات اسلام بر خلاف بقیه مسلمانان بهصورت کامل اقدام میکند. داعش معتقد است شیوه جهادی آنها نزدیکترین روش به پیامبر اسلام(ص) در جهاد در راه خدا است. این در حالی است که علمای اهلسنت به مبانی اعتقادی داعش نیز اعتراضات جدی دارند.
وی در واکنش به این ادعا، اظهار کرد: این افراد به مسائل شرعی آگاه نیستند و حتی ابتداییترین مسائل فقهی را هم نمیدانند. پیامبر(ص) تنها در مواردی وارد معرکه جنگ شدند که مجبور به جهاد بودند و اسلام هرگز آغازگر جنگ نبوده است.
مدیر حوزه علمیه اهلسنت طوبی زاهدان بیان کرد: تنها زمانی که رهبران مسلمان تشخیص میدادند که قرار است از سوی دشمن حملهای شود و خطری شکل گیرد؛ دست به جهاد زدهاند و این امر طبیعی است زیرا هر کشور و ملت منافعی دارد که برای حفظ منافعش در برابر دشمن ممکن است مجبور به حملاتی شود؛ اما باید بین جهاد و جنگهای ادعایی امروز گروههای تکفیری تفکیک قائل شویم.
اختلاف، خلاف منافع مسلمانان است
مولوی عبدالحمید اسماعیلزهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان نیز در جمع نمازگزاران مسجد مکی اظهار کرد: تحولات اخیر جهان اسلام، بهویژه اوضاع کنونی کشورعراق دنیا را تکان داده و باعث نگرانی دوستان و خیرخواهان ملت عراق شده که اوضاع جاری این کشور خدای ناکرده به تجزیه اراضی عراق منجر نشود و به وحدت ملی این کشور خدشه وارد نکرده و همچنین سبب جنگهای فرقهای و قومی نشود.
وی افزود: صهیونیسم بینالملل، استکبار جهانی و دشمنان اسلام تلاش میکنند تا برای حفظ منافع خود ملتهای اسلامی را با یکدیگر درگیر کنند. آنها آرزو میکنند که جنگهای قومی، فرقهای، مذهبی و حزبی در دنیا بهوجود بیاید. در حال حاضر ایجاد درگیری بین کشورهای اسلامی تبدیل به یک سیاست شده و این سیاست به ضرر عالم اسلام و مسلمانان است.
مولوی عبدالحمید یادآور شد: همه مسلمانان منتسب به اسلام هستند و از درگیری آنها، اسلام و ممالک اسلامی متضرر میشود. اختلاف و تفرقه و درگیری بر خلاف منافع اسلام و مسلمانان است.
اینجانب چند قطعه زمین کشاورزی را بصورت نصفه کاری در اختیار زارع قرار داده و علاوه بر زمین هزینه اب و کود وخدمات تراکتوری را هم اینجانب پرداخت کرده ام و نصفه حاصل زمین را همه ساله برده است نصفه کاری یعنی شراکت و در شراکت به طرفین حق کرد زارعانه و غیره تعلق نمگیرد و دادگاه برای ایشان حق کرد زارعانه و حق ریشه حکم داده است بر چه اساس و چه قانونی این حکم را دادگاه صادر کرده است خواننده محترم اگر مسلمان هستید و اگر خون شهیدان مورد احترام شما است و اگر معاد را در اصول دین قبول دارید پرونده کلاسه 870012 شعبه شش حقوقی اصفهان و پرونده کلاسه 900366 شعبه دادیاری 8 دادسرای شهید تولایی اصفهان پیگیری و بررسی کنید اینجانب برادر شهید و جانباز و رزمنده دوران جنگ هستم اما متاسفانه با اعمال نفوذ در دادگستری اصفهان با احکام مغایر و حکم خلاف بین شرع و عرف و خلاف قانون اموالم را بالا کشیده اند اعمال نفوذ در دادگستری اصفهان تا کی ادامه دارد از کلیه مسلمانانی که این نوشته را می خوانند تقاضای کمک و یاری در حد توان دارم ( در نا امیدی – بسی امید است )( ای که دستت میرسد کاری بکن بیش ازآن که از تو نیاید هیچ کار) به امید حق