حسن رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص سفر اخیر انور عشقی، ژنرال عربستانی به رژیم صهیونیستی گفت: در شرایط فعلی عربستان در منطقه دچار مشکلاتی شده و در نهایت سعی می کند با نوعی اتحاد – ائتلاف های جدید جایگاه خود را تقویت کند.

 

وی افزود: بنابراین یکی از دلایل این سفر را می توان ائتلاف عربستان با رژیم صهیونیستی دانست. عربستان سعی می‌کند این گونه رفتارها و سفرها را با تکرار به گونه‌ای جا بیندازد تا واکنش های اجتماعی را بررسی کند و سپس اقدامات رسمی در این خصوص انجام دهد.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سفرهای پی در پی مقامات عربستانی به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این سفرهای پی در پی نمی‌تواند اتفاقی باشد و پشت این اقدامات حمایت‌های نظام وجود دارد.

 

رویوران با اشاره به رسانه‌ای نشدن خبر این سفر توسط رسانه‌های آل سعود گفت: دلیل این امر آن است که عربستان مدعی شده است این رفتارها و سفرها فردی و اتفاقی رخ داده است این در حالی است که براساس قانون این کشور ورود برخی اشخاص حکومتی و سیاسی حتی  به فضاهای مجازی منجر به مجازات های سختی است بر این اساس اگر اسرائیل نیز خط قرمز آل‌سعود بود قطعا عربستان برای این سفرها واکنش های سختی از خود نشان می داد.