رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه روحیه و نشاط رییس جمهور سوریه پس از پنج  سال مقاومت در برابر تروریست ها و بیگانگان وصف ناشدنی است ، گفت: روحیه بشار اسد سبب افزایش چشمگیر روحیه در نیروهای مردمی و ارتش این کشور هم شده است.

دکتر کمال خرازی پس از دیدار با رییس جمهور و وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: شناخت ، تحلیل و آینده نگری بشار اسد قابل تقدیر است زیرا همت و نیروی خود را صرف مسایل جریی نمی کند و با چشم اندازی عمیق به آینده کشور خود نگاه و آن را اداره می کند.
 
وی با بیان اینکه رییس جمهور سوریه به مقام معظم رهبری و سید حسن نصر الله ارادتی ویژه دارد، افزود: بشار اسد این ارادت را نقطه قوت خود و مردم سوریه در مقابله با تروریست ها و حامیان آنها می داند.
 
رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران ، جابجایی برخی از تجهیزات نظامی روسیه از سوریه را تغییراتی در سیاست روسیه همسو با شرایط ایجاد شده در منطقه خواند و گفت: روسیه در سوریه ماموریت بزرگی را انجام داد و امروز اوضاع سوریه نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.
 
دکتر کمال خرازی گفت: اکنون شاهد مذاکرات میان مخالفان ، معارضان و دولت سوریه هستیم و شرایط جدیدی بر این بحران حاکم شده است و این به معنای خروج روسیه از سوریه نیست ، زیرا اکنون شاهد دور جدید عملیات نیروهای روسیه علیه تروریست ها در سوریه هستیم.
 
وی تاکید کرد: در این شرایط، حزب الله ، مستشاران ایرانی و روسیه همچنان فعال هستند و ارتش و نیروهای مردمی سوریه پیشروی های خوبی را در جغرافیایی که تروریست های داعش و النصره حضور دارند ، داشته اند.