پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- امیرحسین یزدان پناه- سید حسن نصرا... دبیرکل حزب ا... لبنان برای دومین بار در 2-3 هفته اخیر توافق هسته ای ایران را تبریک گفت. سید حسن نصرا... یک بار 3 هفته پیش در دیدار محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان نتایج و دستاوردهای رخدادهایی مانند توافق هسته ای را برای لبنان و منطقه مثبت و ارزنده توصیف کرده بود و روز گذشته نیز در دیدار حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه «توافق هسته ای و تثبیت دستاورد جمهوری اسلامی ایران در حفظ و توسعه دانش هسته ای» را تبریک گفت.

تبریک توافق هسته ای از زبان سید حسن نصرا... 2 معنای مهم در خود نهفته دارد:

اول این که: این تبریک را کسی می گوید که در خط مقدم مبارزه با طرح های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه قرار دارد و اگر ما با جنگ نرم دشمن مواجهیم، او هم با جنگ نرم مبارزه می کند و هم در جبهه های جنگ سخت باید با نا امنی تروریست ها بجنگد.

بنابراین اگر نگرانی از حیث پشتیبانی ایران از مقاومت بعد از توافق هسته ای وجود داشته باشد، بیش از هرکس او باید این نگرانی را داشته باشد. عالمی که عامل هم هست و سلاح در دست، مقابل دشمن ایستاده است. چه این که امام علی(ع) در خطبه ای به عثمان بن حنیف فرمودند که «علما باید عامل باشند.»

نکته دوم این که :این تبریک را کسی می گوید که همواره به بیان مواضع دوراندیشانه و استراتژیک شهرت داشته تا جایی که حتی دشمنانش به حرف ها و وعده هایی که می دهد اعتماد دارند. مثلا چندی قبل روزنامه صهیونیستی آحارانوت نوشته بود که نظرسنجی های انجام شده در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که شهرک نشینان بیشتر از روزنامه ها مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست و تمام کسانی که در اسرائیل هستند، به حرف های سید حسن نصرا... اعتماد دارند. این اعتماد بی شک ثمره حرف ها و تحلیل های دقیق اوست.

سید حسن نصرالله

تبریک مجدد سید حسن نصرا... برای توافق هسته ای

دکتر محمد سعید احدیان- یکی از نگرانی های جدی درباره برجام درباره حمایت ایران از مقاومت است. در خبری که تسنیم از دیدار عبداللهیان با سید حسن نصرالله داده است، تبریک مجدد سید مقاومت بابت توافق هسته ای ایران جالب توجه است: "سید حسن نصرالله در این دیدار با تبریک مجدد توافق هسته‌ای و تثبیت دستاورد جمهوری اسلامی ایران در حفظ و توسعه دانش هسته‌ای نقش مخرب رژیم صهیونیستی را در شرایط کنونی منطقه تمرکز بر سیاست تجاوز و توسعه طلبی خواند و مقاومت را در بهترین شرایط توانمندی در مقابل هرگونه تهدید علیه لبنان دانست. "

با توجه به این خبر نمی دانم تبریک علنی و مجدد کسی که خودش محور مقاومت در منطقه است آیا پیامی منتقل نمی کند و آیا نگرانی ها را کم می کند یا بازهم برخی نگران باقی می مانند؟